دکتر جواد جواهری روز چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه خمین افزود: پس از ارتقای شبکه بهداشت به دانشکده علوم پزشکی، در قالب یک تفاهم نامه سه جانبه بین وزارت بهداشت و درمان، استانداری و دانشکده علوم پزشکی تعداد 11 طرح بهداشتی و درمانی برای شهرستان تعریف شد.
وی ادامه داد: عملیات اجرایی این طرح ها از سال گذشته کلید خورد و تاکنون هشت مورد از این تعداد به بهره برداری رسیده است.
وی اظهارکرد: این طرح ها شامل مرکز خدمات جامع سلامت شهری قورچی باشی، مرکز خدمات جامع سلامت روستایی چهارچشمه، خانه زیست پزشک در روستاهای چهارچشمه، دهنو، فرنق، چهار پایگاه سلامت شهری و ستاد مرکز بهداشت و خانه بهداشت در ازنوجان است.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: این طرح ها در مجموع سه هزار و 500 متر مربع وسعت دارند که دیگر طرح های در دست احداث با پیشرفت فیزیکی بیش از 80 درصد تا سه ماه آینده به بهره برداری می رسند.
جواهری افزود: مرکز خدمات جامع سلامت شهر قورچی باشی تا یک ماه آینده آماده بهره برداری می شود.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی خمین افزود: برای اجرای طرح های بهسازی بیمارستان این شهرستان در مجموع پنج میلیارد و 970 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
به گفته جواهری، توسعه و نوسازی بخش اورژانس، بازسازی بخش اطفال و بازسازی ای سی یو از جمله طرح های عمرانی در دستور کار امسال است.
وی ادامه داد: فضای فیزیکی بخش اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان در مکانی نامناسب است که با مکان یابی مناسب این بخش با یک هزار متر وسعت متناسب با در نظر گرفتن همه استاندارد های لازم ساخته می شود.
جواهری افزود: 10 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه این بخش اختصاص یافته که اعتبار مورد نیاز آن 30 میلیارد ریال برآورد شده است.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی خمین گفت: 2 متخصص طب اورژانس 12 ساعت در روز به ارائه خدمات در این بخش مشغولند که با توسعه این بخش و به کار گیری چهار متخصص، خدمات 24 ساعته می شود.
وی گفت: بر اساس یک طرح پژوهشی میزان رضایت مردم از خدمات بهداشتی و درمانی 75 درصد است.
شهرستان خمین زادگاه امام راحل در جنوب استان مرکزی قرار دارد و با 105هزار نفر جمعیت دارای یک بیمارستان با خدمات درمانی و بستری و ضریب اشتغال تخت 72 درصدی است.
7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.