به گزارش ایرنا، عباس آخوندی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از طرح های اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی افزود: طرح بازآفرینی شهری از جمله طرح های دولت تدبیر و امید برای بازسازی و ایمن سازی مناطق حاشیه ای شهرها است که برای نخستین بار در سطح کشور با اجرای طرح 336 واحدی شهرک سجادیه اراک در استان مرکزی محقق شده است.
وزیر راه و شهرسازی با یادآوری امضای قرارداد تولید 50 دستگاه لوکوموتیو با اعتباری بالغ بر 70 میلیون یورو در واگن پارس اراک خاطر نشان کرد: این قرارداد با همکاری کشور چین و انتقال فناوری از سه کشور اروپایی در این کارخانه اجرا می شود.
آخوندی گفت: با امضای این قرارداد کارخانه واگن پارس اراک طی 5 سال آینده در زمینه فعالیت و توسعه در حوزه های مختلف ساخت واگن های باری، مسافری و اتوبوس های ریلی مشکلی ندارد.
وی یاد آور شد: واگن پارس اراک توان تولید 600 واگن در سال را دارد که این ظرفیت به دلیل تحریم های ظالمانه غرب علیه جمهوری اسلامی ایران به شدت کاهش یافته بود که در پسا برجام ظرفیت تولید این کارخانه به 300 دستگاه واگن در حوزه بار و 50دستگاه در حوزه مسافری رسید.
وزیر راه و شهرسازی گفت: امید است کارخانه واگن پارس اراک در سال جاری با تولید 600 دستگاه واگن به ظرفیت تولید در سال های گذشته بازگشته و زمینه افزایش تولید برای این واحد صنعتی مادرتخصصی فراهم شود.
آخوندی با یادآوری بازدید از محور اراک - ازنا افزود: با توجه به تنگناهای اعتباری، برای استفاده از توان بخش خصوصی با هماهنگی مسئولان استانی مقرر شد این جاده به آزاد راه تبدیل شود.
وی از آغاز عملیات اجرایی احداث خط قطار شهری اراک - مهاجران و اراک - شهر امیرکبیر در این سفر خبر داد و گفت: اجرای این طرح ها نقش مهمی در کاهش حوادث جاده ای، تسهیل در رفت و آمد مردم، کاهش آلودگی هوای شهرستان اراک به همراه دارد.
وزیر راه و شهرسازی یاد آور شد: عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح اراک - فرمهین از 10 سال گذشته آغاز شده است و بهره برداری از این طرح در سال جاری در دستور کار قرارداد.
آخوندی گفت: کنار گذر اراک - فرمهین با سه هزار و 650 میلیارد ریال شامل 30 درصد از محل اعتبارات دولتی و 70 درصد از محل اعتبارات بخش خصوصی به آزاد راه تبدیل شده است.
وی ادامه داد: مراحل ساخت آزاد راه اراک - خرم آباد از مسیر بروجرد انجام شده است و عملیات اجرای این طرح از سه راهی شازند به طول 32 کیلومتر با اعتباری بالغ بر یک هزار و 260 میلیارد در این سفر آغاز شد.
استاندار مرکزی نیز در سخنانی گفت: طرح بازآفرینی شهری برای نخستین بار در این استان آغاز شد.
سید علی آقازاده افزود: امضا قرارداد تولید 50 لوکوموتیو در شرکت واگن پارس اراک در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان مرکزی نقش مهمی در تولید، افزایش درآمد اقتصادی و رفع مشکلات این واحد تولیدی به همراه دارد.
وی اتمام طرح تقاطع غیر همسطح جاده اراک - فرمهین را یکی از خواسته های به حق مردم این منطقه عنوان کرد و گفت: مقرر شد بهره برداری از این طرح با دستور وزیر راه و شهرسازی تا هفته دولت آغاز شود.
استاندار مرکزی گفت: تقاطع غیر همسطح شهر سنجان نیز که به یکی از گره های ترافیکی شهر اراک تبدیل شده است در این سفر مورد پیگیری قرار گرفت که مقرر شد آزاد سازی راه و تعریض مسیر توسط استانداری مرکزی و ایجاد پل توسط راه و شهرسازی انجام شود.
آقازاده افزود: در این سفر ساخت عرشه پل شهر سنجان به ماشین سازی اراک واگذار شد و در اولین فرصت ساخت آن آغاز می شود.
وی ادامه داد: جاده اراک - ازنا یکی از جاده های پر حادثه در استان مرکزی است که با پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی برای استفاده از توان بخش خصوصی به آزاد راه تبدیل می شود.
بازدید از طرح های عمرانی شهری اراک، تفرش و آشتیان و حضور در آیین انعقاد قرارداد ساخت 50 لوکوموتیو شرکت واگن پارس با شرکت های البرز نیرو و دالیان چین از دیگر برنامه های سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به استان مرکزی بود.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.