فتح‌الله حقیقی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی شهرستان ساوه، افزود: مبارزه با قاچاق کالا از راهکارهای مهم افزایش رونق تولید در واحدهای صنعتی، صادرات و درآمدهای اقتصادی در کشور و استان است و برای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی باید حمایت از تولید داخل را سرلوحه قرار دهیم.
وی ادامه داد: ورود کالای قاچاق به کشورقدرت رقابت پذیری را از صنایع داخلی می گیرد و به معضل بیکاری دامن می زند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: افزایش کیفیت کالاهای تولید داخلی از دیگر راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی و افزایش استفاده مردم از کالاهای ایرانی است که باید به صورت اصولی مورد توجه قرار گیرد.
حقیقی در بخش دیگری از سخنانش گفت: با همت دانش آموختگان، تولیدکنندگان و وجود همه محدودیت‌ها، جمهوری اسلامی ایران به توانمندی های بزرگی در حوزه تولید دارو دست یافته و به یکی از قطب های تولید دارو در منطقه و جهان تبدیل شده است.
وی ادامه داد: حمایت از تولیدکنندگان برای افزایش تولید و کیفیت کالاهای داخلی از جمله برنامه ها و وظایف دولت برای افزایش فرصت های کاری جدید و حفظ اشتغال موجود است که در این زمینه نشست هایی برای ارائه بسته های حمایتی به تولیدکنندگان با حضور مسئولان استانی و بانک‌های عامل در استان برگزار شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: نیاز است تولیدکنندگان استان در راستای افزایش اشتغال منطقه، استفاده از ظرفیت و نیروی انسانی بومی را در اولویت کار خود قرار دهند زیرا این مهم ضمن کاهش مشکل بیکاری افزایش تعامل در استان را به همراه دارد.
ساوه به عنوان دومین مرکز جمعیتی استان مرکزی از کانون های مهم صنعت به شمار می رود وسهم به سزایی در صادرات غیرنفتی دارد.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.