فتح‌الله حقیقی روز سه شنبه در بازدید سرزده از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، افزود: جاده های برون شهری استان مرکزی از مسیرهای مهم و پرتردد کشور است و علاوه بر اقدامات بهبود ایمنی و فنی باید در حوزه فرهنگ ترافیکی برنامه های هدفمند بیشتری اجرایی شود.
وی بیان کرد: خطای انسانی در صدر علل اصلی حوادث رانندگی در استان مرکزی است که می طلبد اقدام های فرهنگی در این خصوص روز به روز افزایش یابد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: در سال های گذشته آمار حوادث رانندگی در جاده های این استان بالا بود اما با تلاش شبانه روزی پلیس راه و سایر دستگاه های متولی، آمار فوت ناشی از حوادث ترافیکی در تعطیلات نوروز امسال تاکنون کاهش داشته است.
حقیقی اظهار کرد: انتظار است در سال جاری با تمهیدات ویژه رتبه مناسبی در خصوص کاهش حوادث رانندگی منجر به فوت در این استان کسب شود.
وی گفت: اقدام های مناسبی در این راستا انجام شده از جمله نصب دوربین‌های ثبت سرعت، دوربین‌های ثبت عمومی وسایل نقلیه و اصلاح هندسی موانع اما بخش عمده تکمیل کننده این زنجیره برعهده رانندگان است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: از زمان آغاز طرح ترافیکی نوروزی امسال تاکنون بیش از هفت میلیون خودرو در جاده های این استان تردد داشته و با وجود افزایش پنج درصدی ترددها، حوادث رانندگی منجر به فوت در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه قبل، 10 درصد کاهش دارد.
طرح ترافیکی نوروزی استان مرکزی از 24 اسفندماه سال 96 همزمان با سراسر کشور آغاز شده و تاکنون 17 نفر بر اثر حوادث رانندگی در جاده های این استان جان خود را از دست داده اند.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.