سرهنگ ایرج کهریزی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در تعطیلات نوروزی امسال تاکنون 17 نفر در حوادث ترافیکی جاده های استان مرکزی جان خود را از دست داده اند که در ارزیابی کارشناسان علت 100درصدی این حوادث عامل انسانی بوده است.
وی گفت: شمار کشته های حوادث ترافیکی در موج اول سفرهای نوروزی استان مرکزی نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 10 درصدی دارد.
وی بیان کرد: 65 درصد از حوادث رانندگی منجر به فوت این استان در این مدت به دلیل توجه نکردن رانندگان به جلو، 27 درصد به دلیل انحراف به چپ و تجاوز به چپ و 9 درصد به دلیل رعایت نکردن حق تقدم بوده است.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: در ارزیابی آمار کشته های حوادث رانندگی موج نخست سفرهای نوروزی استان، 56 درصد از قربانیان در این مدت از سرنشینان خودروها، 31 درصد از رانندگان، 6 و نیم درصد از عابران پیاده و 6 و نیم درصد موتورسیکلت سوار بوده اند.
سرهنگ کهریزی اظهار کرد: 36 درصد از حوادث رانندگی برون شهری استان در این مدت بر اثر واژگونی، 46 درصد به دلیل انحراف و تجاوز به چپ و 9 درصد به دلیل رعایت نکردن حق تقدم رخ داده است.
وی گفت: بیشترین حوادث رانندگی منجر به فوت جاده های استان مرکزی در تعطیلات نوروزی امسال تاکنون در ساعات هشت صبح تا 12 ظهر و 16 عصر تا هشت شب اتفاق افتاده است.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: جاده قدیم ساوه - تهران با چهار کشته و اراک - خمین با سه کشته بیشترین قربانیان ترافیکی استان را در ایام نوروز تاکنون داشته است.
سرهنگ کهریزی عنوان کرد: محور تلاش های پلیس راه استان مرکزی در خدمات نوروزی برکاهش حوادث رانندگی و برخورد قاطع با رانندگان متخلف است.
28 نفر در ایام نوروز سال 96 در جاده های استان مرکزی جان خود را از دست دادند.
استان مرکزی در قلب ایران واقع شده و یکی از محورهای پرتردد و مهم کشور محسوب می شود.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.