معصومه ابتکار روز شنبه در جریان سفر یک روزه به استان مرکزی در جمع اصحاب رسانه در اراک، افزود: اشتغالزایی از سیاست های محوری دولت تدبیر و امید است و در فعالیت پنج ساله دولت درصد قابل توجهی از فرصت های شغلی ایجاد شده برای زنان بوده است.
وی اظهار کرد: معاون زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری، اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار را به عنوان هدفی مهم دنبال می کند و در این زمینه اقدامات عملی متعددی در سطح ملی صورت گرفته که تشکیل ستادی در دستگاه های اجرایی با هدف مسئله شناسی و پیگیری مشکلات معیشتی و نیازهای این قشر از جمله آن ها است.
معاون رئیس جمهوری در امور بانوان و خانواده گفت: 44 درصد از اشتغال ایجاد شده کشوردر 9 ماه امسال برای زنان بوده و تلاش شده با اعطای تسهیلات در اشتغال پایدار این قشر حرکت های ماندگار انجام شود.
ابتکار گفت: اشتغال فراگیر زنان سرپرست خانوار به صورت ویژه دنبال می شود تا این طیف بتواند با دریافت تسهیلات به خود استقلالی دست پیدا کند و به همین منظور نیز اعطای تسهیلات ویژه برای آنان در مدیریت امور زنان و خانواده استانداری ها دیده شده است.
وی افزود: دولت می کوشد الگوی اشتغالزایی زنان را با محوریت تخصص و مهارت های حرفه ای به پیش ببرد و افزایش توان حرفه ای در این قشر از برنامه های جدی است.
معاون رئیس جمهوی در امور زنان و خانواده در جریان سفر یک روزه به استان مرکزی از دفتر اموراجتماعی و خانه امن دختران آسیب دیده بهزیستی استان مرکزی و شرکت گونی بافی شرکت پاکت سنگین بافت روستای گوار و عقیل آباد بازدید کرد.
این شرکت در زمینی به وسعت پنج هکتار ایجاد شده و دارای سه هزار متر فضای کارگاهی است و 120 اشتغال مستقیم و 300 شغل غیرمستقیم را ایجاد کرده است.
شرکت در شورای اداری استان مرکزی با حضور زنان منتخب و دیدار با فعالان سیاسی استان مرکزی، بهره برداری از خانه جوان اراک از دیگر برنامه های سفر خانم ابتکار به استان مرکزی است.
/6013/ 1955/6991/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.