به گزارش ایرنا، آیات الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه اراک ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، امام خمینی(ره) و روز مادر افزود: خانواده یکی از نهاد اجتماعی با ارزش برای ترویج فرهنگ حیا، عزت و شجاعت در جامعه است.
وی ادامه داد: بانوان در جمهوری اسلامی ایران با الگوگیری از فاطمه زهرا (س) و ائمه اطهار(ع) باید در برابر توطئه های دشمنان ایستادگی کرده و ترویج دهنده فرهنگ غنی عفاف و حجاب باشند.
امام جمعه اراک بیان کرد: در قرآن کریم و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به حجاب، عفت، عصمت و مبارزه با فساد برای ایجاد امنیت، رشد فضائل اخلاقی و جایگاه زن در جامعه و خانواده تاکید های بسیاری شده است.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: نیاز است بانوان در جمهوری اسلامی با حفظ حجاب و مبارزه با بی بند باری حافظ آرمان ها امام راحل(ره) و شهیدان انقلاب باشند.
وی خاطر نشان کرد: زنان ایران اسلامی باید با الگوگیری از فاطمه زهرا(س) و ائمه اطهار و رعایت عفاف و حجاب به الگویی برای زنان جهان تبدیل شوند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: اکنون 80 هزار نفر از بانوان در حوزه های علمیه سراسر کشور به تحصیل اشتغال دارند که 250 نفر آنان در حوزه های علمیه شهرستان اراک به تحصیل علوم قرآنی و اسلامی مشغولند.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: نیاز است سایر مدارس خواهران و برادران نیز به کانونی برای ترویج عفاف، حجاب و ایمان تبدیل شوند.
وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه اراک با یادآوری آغاز هفته احسان و نیکوکاری افزود: صدقه، توسل به ائمه اطهار(ع) و نماز سه عامل اصلی در رفع بلا و تضمین کننده سلامت افراد در دنیا و آخرت است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تبریک هفته منابع طبیعی و روز درختکاری بر کاشت درخت، حفظ محیط زیست و درختان تاکید کرد.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: برای کاهش آلودگی هوای شهرستان اراک، امسال عملیات کاشت 280 هکتار جنگل کاری در این شهرستان آغاز و 100 هکتار نیز انجام شده است.
وی افزود: برای جلوگیری از ورود گرد و غبار و مقابله با آلودگی، عملیات درختکاری در 2 هزار هکتار از منطقه چپقلی اراک آغاز شده است..
نماز عبادی سیاسی روز جمعه در 33 نقطه استان مرکزی برگزار می شود.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.