فتح الله حقیقی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیمارستان حضرت فاطمه (س) ساوه یک بیمارستان خصوصی است که بنا به دلایل مختلفی از سنوات قبل دچار تنگناهایی شده و این مشکلات رفته رفته افزایش پیدا کرده است.
وی ادامه داد: مساعدت و حمایت های لازم از فعالیت این واحد بهداشتی و درمانی در چهارچوب قانون انجام می شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی تصریح کرد: متولیان این بیمارستان باید اولویت بندی چالش های پیش رو هرچه سریعتر زمینه خدمت رسانی به شهروندان را فراهم آورند.

*** فرمانداری ساوه باهمراهی مدیران استان مرکزی چالش های بیمارستان فاطمه زهرا (س) را بررسی می کند
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ساوه نیز در خصوص تعطیلی خدمات بیمارستان حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: مجموعه فرمانداری با همکاری مدیران استان در حال پیگیری برای فعالیت مجدد این مرکز درمانی است.
حسین معمارنیا افزود: متولیان این بیمارستان به دلیل وصول نشدن معوقات بیمه ای و نیز ناتوانی بیمارستان در تامین پزشکان متخصص، اعلام تعطیلی کردند که به دلیل فرارسیدن ایام نوروز و طرح سلامت نوروزی با این تصمیم، موافقت نشد.
وی در مورد بدهی بیمه های تامین اجتماعی و سلامت ایرانیان به این بیمارستان، گفت: در روزهای گذشته با مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی نشستی برای پیگیری این مطالبات برگزار شد و روز شنبه این هفته نیز در نشست شورای هماهنگی بیمه های استان برای رفع این مشکل، موضوع بیمارستان حضرت فاطمه (س) ساوه مطرح شد.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ساوه افزود: روز جاری مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی برای پیگیری بخشی از مطالبات این بیمارستان به سازمان تامین کشور سفر کرد تا حداقل 2 ماه از مطالبات معوقه بیمارستان، برای استمرار فعالیت این مرکز درمانی تامین شود.
وی ادامه داد: براساس اعلام مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی، قرار است بیش از 900 میلیون ریال مطالبات دی سال 95 این بیمارستان تا فردا (چهارشنبه) به حساب بیمارستان واریز شود.
وی گفت: امید است با پرداخت معوقات، مشکلات بیمارستان حضرت فاطمه (س) شهرستان ساوه به زودی برطرف شود.
وی در مورد دلیل کمبود پزشک در این بیمارستان اظهار کرد: بخش های دولتی از پزشکان طرح استفاده می کنند اما در بیمارستان های خصوصی تامین پزشک بر عهده سرمایه گذاران است.
معمارنیا همچنین در مورد اینکه دانشکده علوم پزشکی ساوه اجازه ورود پزشک از سایر شهرها برای فعالیت در بیمارستان حضرت فاطمه (س) را نمی دهد، اظهار کرد: این ادعا صحت ندارد و سرمایه گذار می تواند با رایزنی از پزشکان سایر شهرها در تخصص های مختلف استفاده کند.
وی گفت: با توجه به اینکه افزون بر 90 درصد جمعیت شهرستان ساوه زیر پوشش بیمه های تامین اجتماعی و سلامت ایرانیان هستند، طبیعی است که بیماران اغلب تمایل دارند از خدمات بیمارستان ها و مراکز دولتی که هزینه های کمتری دارند، استفاده کنند.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ساوه همچنین در مورد واگذاری این بیمارستان به بخش دولتی، گفت: در 18 بهمن امسال و در نشستی با حضور استاندار مرکزی، موضوع واگذاری به بخش دولتی با توجه به ناتوانی بخش خصوصی در تداوم فعالیت آن مطرح و مورد تایید اعضای جلسه واقع شد.
وی گفت: هدف از واگذاری این بیمارستان به بخش دولتی، فعال کردن سرویس های درمانی برای ارائه خدمات بهینه به شهروندان با توجه به افزایش 50 هزار نفری جمعیت شهرستان ساوه است.
وی گفت: به دلیل میسر نبودن تامین پزشکان اورژانس یا مقیم و نیز تامین پنج رشته ضروری طبق دستورالعمل ابلاغی معاون درمان دانشکده علوم پزشکی شهرستان، مدیر بیمارستان اعلام تعطیلی کرد.
یادآوری می شود، از شب گذشته موضوع تعطیلی بیمارستان حضرت فاطمه (س) شهر ساوه به دلیل مشکلاتی از جمله مطالباتی که از سازمان های بیمه ای دارد در برخی شبکه های مجازی مطرح شد ولی روز جاری، متولیان این بیمارستان اعلام تعطیلی کردند.
بیمارستان حضرت فاطمه (س) شهر ساوه متعلق به بخش خصوصی و دارای 96 تخت بیمارستانی است.
/3075/6539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.