به گزارش ایرنا،‌ سرهنگ پرویز اسدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران ‌اظهار کرد: در این مدت، یک هزار و 728 معتاد اعم از متجاهر و توزیع کننده و نیز 464 فروشنده مواد مخدر در این شهرستان دستگیر شدند.
وی گفت: میزان کشفیات مواد مخدر این شهرستان در مدت یاد شده نسبت به مدت مشابه سال قبل، 22 درصد افزایش دارد.
سرهنگ اسدی، از کاهش 13 درصدی انواع سرقت ها در سال جاری خبر داد و افزود: میزان سرقت به عنف در ساوه 31 درصد کاهش یافته است.
به گفته این مقام انتظامی، در حالی که از ابتدای سال 95 تا پایان بهمن همان سال، 36 مورد سرقت به عنف در ساوه اتفاق افتاد اما امسال به 25 مورد کاهش یافت.
سرهنگ اسدی گفت: سرقت از منازل در این مدت سه درصد و سرقت از مغازه ها نیز 37 درصد کاهش یافته است اما در زمینه سرقت خودرو شاهد افزایش 17 درصدی هستیم.
وی ادامه داد: در 11 ماه امسال، 70 دستگاه خودروی مسروقه از مجموع 92 خودروی به سرقت رفته با تلاش عوامل انتظامی و پلیس این شهرستان کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان ساوه، کاهش 19 درصدی سرقت احشام و 13درصدی سرقت موتورسیکلت را از موفقیت های پلیس عنوان کرد.
وی شمار جرائم کلاهبرداری در 11ماه سپری شده از سال 96 را با 242 فقره و پنج درصد کاهش عنوان کرد.
سرهنگ اسدی گفت: نزاع دسته جمعی در شهرستان ساوه 53 درصد کاهش یافته و در 11 ماه سپری شده امسال، 14 فقره درگیری فردی و نزاع گروهی در این شهرستان به پلیس گزارش شد.
به گفته این مقام انتظامی،‌ در این مدت کشف سلاح در شهرستان ساوه 58 درصد افزایش یافت و 45 قبضه از سلاح های کشف شده را انواع اسلحه شکاری تشکیل می دهد.
فرمانده انتظامی شهرستان ساوه عنوان کرد: در 11 ماه سپری شده از سال 96، شمار مجروحین حوادث رانندگی (درون و برون شهری) در ساوه ‌6 درصد افزایش یافته و تعداد کشته ها نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 16 درصد کاهش دارد.
سرهنگ اسدی از توقیف چهار هزار و 862 دستگاه انواع خودرو و موتورسیکلت در مدت مورد اشاره به دلیل ارتکاب تخلفات رانندگی در حوزه های شهری و جاده ای شهرستان ساوه خبر داد.
وی در مورد نقش مشاورین انتظامی که به صورت پلیس افتخاری با ناجا در این شهرستان فعالیت می کنند،‌گفت: از ابتدا تا پایان بهمن امسال 64 درصد از 987 فقره پرونده ارجاع شده به این مشاوران، به سازش منجر شد.
فرمانده انتظامی شهرستان ساوه در خصوص آیین چهارشنبه سوری و تدابیر پلیس برای این روز،‌ اظهار کرد: با دستگاه های مرتبط در این رابطه هماهنگی های لازم انجام شده است.
وی افزود: تا پایان آبان امسال، حدود 65 هزار عدد انواع مواد محترقه در شهرستان ساوه کشف شد.
وی با هشدار نسبت به عواقب ناگوار استفاده غیر اصولی از مواد محترقه به خانواده ها،‌ از رسانه های گروهی خواست که در این زمینه نسبت به آگاهی بخشی به جامعه مبادرت کنند.
سرهنگ اسدی ادامه داد: پلیس با هنجارشکنانی که جان و مال مردم را در چهارشنبه آخر سال به خطر اندازند، برخورد خواهد کرد و در این زمینه با دستگاه قضایی نیز هماهنگی های لازم انجام شده است.
وی تاکید کرد: خط مشی پلیس در آیین چهارشنبه سوری مبتنی بر اصل پیشگیری است.
شهرستان ساوه با 285 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان مرکزی به شمار می آید.
/3075 /6539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.