سرهنگ جعفر شمش بیراوند روز شنبه در جمع اصحاب رسانه افزود: 10 نفر از این دستگیر شدگان قاچاقچی، 80 نفر خرده فروش و 180 نفر نگهدارنده مواد مخدر بودند که با اجرای 69 طرح پاکسازی منطقه ای در 54 نقطه از این شهرستان دستگیر شدند.
وی اظهار کرد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز یکی از وظایف پلیس در راستای تامین امنیت اقتصادی است که در این زمینه امسال هفت دستگاه خودروی حامل کالای قاچاق در محلات شناسایی و متوقف شده، 44 فقره پرونده قاچاق تشکیل و 17 قاچاقچی کالا دستگیر شده است.
سرهنگ بیراوند ادامه داد: ارزش کالاهای قاچاق کشف شده امسال در محلات چهار میلیارد و 578 میلیون ریال است.
وی توضیح داد: پرونده های قاچاق تشکیل شده امسال در محلات 63 درصد و میزان کشفیات کالا 100 درصد افزایش دارد.
فرمانده انتظامی محلات خاطرنشان کرد: طرح برخورد با کلاهبرداری و جعل اسناد با قوت در محلات دنبال می شود و امسال در این راستا 30 نفر کلاهبردار و 13 جاعل دستگیر شده است.
سرهنگ بیراوند ارزش ریالی این کلاهبرداری‌ها را که عمده آن ها در بحث املاک است 31 میلیارد ریال بیان کرد.
فرماندهی انتظامی محلات همچنین با اشاره به تشکیل بیش از 2 هزار و 400 پرونده قضایی در سال جاری در کلانتری‌ها و پلیس‌های تخصصی محلات گفت: با ارجاع پرونده‌اختلافات خانوادگی به واحد مشاوره فرماندهی انتظامی شهرستان تلاش می‌شود با کار کارشناسی و روانشناسی از ارجاع پرونده‌ها به محاکم قضایی جلوگیری شود.
سرهنگ بیراوند افزود: بیش از 85 درصد از پرونده‌های ارجاعی در محلات امسال پس از دریافت خدمات مشاوره به صلح و سازش منجر شده است.
وی، آموزش همگانی را از راهکارهای بنیادی مقابله با آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: 194 برنامه آموزشی امسال در زمینه پیشگیری از سرقت، پیشگیری از درگیری و نزاع، مقابله با آسیب‌های اجتماعی و فرهنگ رانندگی صحیح ویژه اقشار مختلف در مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد، ادارات و شرکت‌ها برگزار شده که در مجموع 6 هزار نفر از این آموزش‌ها بهره مند شده‌اند.
فرماندهی انتظامی محلات اظهار کرد: 6 هزار 500 مورد تماس مردمی در سال جاری در سامانه پلیس محلات ثبت شده است.
وی افزود: بر اساس آمار 95 درصد مردم از تماس با سامانه 110 اظهار رضایت کردند که این رضایت برگرفته از عملکرد به موقع پلیس است.
سرهنگ بیرانوندگفت: در آستانه سال نو طرح های ترافیک ، مقابله با سرقت، مراقبت های چهارشنبه پایان سال و همراهی در برنامه های نظارت نوروزی در محلات توسط پلیس در دست انجام است و محوریت تمامی این طرح ها برقراری نظم و آرامش و امنیت است.
وی افزود: این طرح‌ها در دو بازه زمانی از 15 اسفند تا 20 اسفند و از 22 اسفند تا 27 اسفند اجرایی خواهد شد.
شهرستان محلات از توابع استان مرکزی دارای 55 هزار نفر جمعیت است و در فاصله 115 کیلومتری اراک قرار دارد.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.