عضو هیات مدیره انجمن صنایع نساجی ایران روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا توضیح داد: برای راه اندازی این واحد کلیدی در خاورمیانه و کشور با ظرفیت اسمی 250 میلیون متر‌مربع معادل با 15 هزار تن انواع تیشو الیاف شیشه، 13 میلیون و 600 هزار یورو تسهیلات ارزی سرمایه گذاری شده است.
بهروز محمدی گفت: این واحد از به جدیدترین فناوری روز تجهیز شده و ماشین آلات آن از یک شرکت اروپایی خریداری شده است.
وی ادامه داد: خط تولید تیشو دارای سیستم کنترل کیفیت محصول نهایی توسط چشمه رادیواکتیو است که به صورت اتوماتیک پارامترهای اصلی خط تولید را در محدوده مورد نظر کنترل و تنظیم می‌کند تا کیفیت محصول نهایی ثابت و مطابق با نیازهای مصرف کننده باشد.
رئیس هیات مدیره مجتمع کارخانجات ساینا دلیجان تناژ ماشین آلات نصب شده را 740 تن عنوان کرد و افزود: متراژ ساختمان‌های تولید و پشتیبانی 23 هزار و 500 مترمربع است و با بهره برداری از این واحد تولیدی 175 فرصت شغلی فراهم می شود.
قائم‌مقام دبیر شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت استان مرکزی اظهار کرد: با بهره‌برداری از این طرح 24 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی و 10 میلیون دلار ارز آوری از محل صادرات در همان سال اول عاید کشور می شود.
تیشو شامل محصولاتی است که از کاغذهای با وزن کم (نازک و سبک)، خشک و کرپ دار و یا بدون کرپ (منظور از کرپ شدن، چین خوردگی‌های سطح دستمال کاغذی است که هنگام تولید آن به منظور افزایش سطح تماس و در نتیجه بالابردن میزان سرعت جذب آب ایجاد می‌شود، به طوری که هنگام تماس با آب و مایعات بعد از حداکثر نیم ساعت حالت اولیه را به دست می‌آورد.
شهرستان دلیجان با 51 هزار نفر جمعیت حدود 400 واحد صنعتی و تولیدی فعال دارد که عنوان سومین شهر صنعتی استان مرکزی را به خود گرفته است.
این شهرستان قطب تولید عایق رطوبتی و الیاف پلی استر کشور محسوب می شود که سهم به سزایی در تولید و صادرات این محصولات در کشور دارد.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.