به گزارش ایرنا، عزاداران حسینی در اراک از صبح امروز با حضور در دسته های زنجیرزنی و سینه زنی در مسیر میدان شهدا به مسجد سیدها به عزاداری پرداختند و علاوه بر این آیین در حسینه ها و مساجد شهری و روستایی نیز آیین های عزاداری دایر است.
در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) پیکر مطهر 14 شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس در نقاط مختلف استان مرکزی با حضور مردم شهید پرور استان مرکزی تشییع و خاکسپاری می شود که در اراک آیین تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر شهید مرتضی ایزدی در حال برگزاری است.
برپایی ایستگاه های صلواتی و پخش نذورات برای پذیرایی از عزاداران دخت نبی مکرم اسلام در روز شهادت حضرت زهرا(س) از فعالیت هایی است که در عزاداری فاطمی به چشم می خورد و مردم مومن استان مرکزی در صفوف سینه زنی و زنجیرزنی فریاد یا زهرا(س) و یا علی(ع) سر داده اند.
در برخی از نقاط استان مرکزی به ویژه اماکن متبرکه نیز آیین های تعزیه دایر شده است.
آیین عزاداری پیروان فاطمی در شهرستان ساوه نیز در حدفاصل میدان های مخابرات و انقلاب با حضور شمار زیادی از عاشقان خاندان عصمت و طهارت برگزار شد.
به گزارش خبرنگاران ایرنا در شهرستان های خمین، محلات، دلیجان، ساوه، زرندیه، شازند، تفرش ، آشتیان، فراهان، کمیجان و خنداب نیز آیین های عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه (س) با حضور پرشور مردم برگزار شد.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.