به گزارش ایرنا، مهدی قره شیخلو روز دوشنبه در نشست مجمع خیرین قرآنی استان مرکزی در محل استانداری این استان افزود: انقلاب اسلامی ایران با پشتوانه موازین قرآنی و سیره اهل بیت (ع) به پیروزی رسید و حفظ این انقلاب، ارزش های ناب نظام اسلامی و آرمان های امام راحل و شهدا، با اشاعه فرهنگ قرآنی محقق می شود.
وی ادامه داد: اگرچه پس از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت های چشمگیری در زمینه قرآن و اهل بیت(ع) در کشور صورت گرفته اما این مهم، کافی نیست و باید برای اقشار مختلف جامعه به خصوص جوانان و نوجوانان برنامه های جدید قرآنی ارائه شود.
رئیس سازمان دارالقرآن کشور بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان طلایه دار مذهب مقدس تشیع وظیفه سنگینی در اشاعه و نشر فرهنگ قرآنی دارد که همه دستگاه های اجرایی باید در این بخش فعالیت های چشمگیر داشته باشند.
وی ادامه داد: علاوه بر تامین نیازهای سخت افزاری همچون توسعه فضاهای آموزشی، جامعه نیاز به برنامه های نرم افزاری متناسب با روحیه نسل جوان دارد و باید متناسب با گسترش جهان رسانه ای و ارتباطی، برنامه های قرآنی نیز رنگ و بوی جدیدی داشته باشد.
رئیس سازمان دارالقرآن کشور بیان کرد: ظرفیت های مختلفی از قبیل مساجد، حسینیه ها، تکایا و حتی کلاس های مدارس در نقاط مختلف کشور وجود دارد که مجامع قرآنی در نقاط مختلف کشور باید زمینه استفاده بهینه این فضاهای موجود را در دستور کار قرار دهند.
وی افزود: ساختمان ها و بناهای تاریخی بسیاری در استان ها وجود دارد که می توان با برنامه ریزی و امضای تفاهم نامه های مختلف در جهت برنامه های قرآنی استفاده کرد.
قره شیخلو برگزاری جشنواره قرآنی گلهای محمدی و فاطمی در استان مرکزی را یک طرح ایده آل در راستای گسترش فرهنگ قرآنی از سنین پایه عنوان کرد و گفت: باید ظرفیت برگزاری این جشنواره در سطح ملی نیز فراهم شود.
رئیس سازمان دارالقرآن کشور اظهار کرد: خیران و خادمان قرآنی بسیاری به صورت گمنام در نقاط مختلف کشور فعالیت قرآنی می کنند که صدا و سیما و دیگر رسانه با معرفی این چهره های معنوی می توانند نقش مهمی در اشاعه فرهنگ قرآنی در جامعه داشته باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: پنجمین جشنواره قرآنی گل های محمدی و فاطمی در سال آینده با حضور بیش از 10 هزار نفر و در همه 12 شهرستان استان برگزار می شود.
فتح الله حقیقی افزود: برنامه های آموزشی مدونی برای خانواده های شرکت کنندگان این جشنواره از سوی استانداری و دشتگاه های اجرایی مختلف در نظر گرفته شده تا آنها بتوانند با آرامش خاطر فرزندان خود را آماده حضور در جشنواره گل های محمدی و فاطمی کنند.
وی افزود: همه دستگاه های اجرایی در چهارمین جشنواره قرآنی گل های محمدی و فاطمی که به تازگی در اراک برگزار شد نقش برجسته داشتند که این فرآنید استانی به طور زنده از صدا و سیمای استان مرکزی پخش شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی بیان کرد: گسترش فرهنگ قرآنی به عنوان یک ابزار کارآمد برای مقابله با انواع آسیب های اجتماعی در دستور کار استانداری مرکزی قرار گرفته و احکام مدونی نیز برای دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است.
وی در ادامه سخنان خود از حضور گسترده مردم استان مرکزی در راهپیمایی 22 بهمن تقدیر کرد و گفت: مسئولان باید قدر این حضور مردم را بدانند و روحیه خدمتگذاری بی منت و صادقانه را در خود تقویت کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز گفت: مجمع خیرین قرآنی استان مرکزی فعالیت های خود را در 2 بخش سخت افزاری(تامین ساختمان) ونرم افزاری(تامین قرآن) تدوین کرده است.
حجت الاسلام صفر قربانپور افزود: رهبر معظم انقلاب بر اساس برنامه ریزی تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی تا پایان سال 1414 در کشور هدفگذاری شده و سهم استان مرکزی از این برنامه تربیت 187هزار قاری است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز در این نشست گفت: این سازمان تا کنون به میزان 400 میلیارد ریال در چاپ 16 هزار جلد قرآن کریم مشارکت داشته است.
محمدرضا حاجی پور افزود: برگزاری پنجمین جشنواره قرآنی گل های محمدی و فاطمی یک فرصت ارزشمند برای استان مرکزی در راستای معرفی ظرفیت های قرآنی این استان است و سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز با تمام توان از این جشنواره حمایت می کند.
رئیس مجمع خیرین قرآنی استان مرکزی نیز گفت: این مجمع از ابتدای سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و بیشتر اعضای آن را هم مدیران بازنشسته و در حال فعالیت دستگاه های اجرایی تشکیل می دهند.
حجت الاسلام ابوالفضل صابری افزود: ساخت و تجهیز دارالقرآن در همه شهرستان های استان مرکزی، کمک به چاپ و اهدای قرآن کریم و مشارکت گسترده در برگزاری هر چه باشکوهتر پنجمین جشنواره قرآنی گل های محمدی و فاطمی از برنامه های هدفگذاری شده مجمع خیرین قرآنی در سال 97 است.
وی افزود: مجمع خیرین قرآنی استان مرکزی در سال جاری 6 هزار جلد قرآن کریم را چاپ و با حضور نماینده ولی فقیه در استان رونمایی و به مراکز و موسسات قرآنی اهدا شد.
در پایان این آیین، احکام اعضای مجمع خیرین قرآنی استان مرکزی از سوی رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور ابلاغ شد.
300 موسسه و خانه قرآنی در نقاط مختلف این استان فعالیت دارد که شامل 180 خانه قرآن روستایی، 20 خانه قرآن شهری و 100 موسسه قرآنی است.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.