مهین علی بخشی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این برنامه ها در نقاط مختلف این استان با حفظ شان انقلاب اسلامی و حرمت ایام فاطمیه (س) برگزار می شود.
وی بیان کرد: اجرای مسابقات ورزشی در رشته های مختلف،همایش عفاف و حجاب، جشنواره مادر و کودک، برگزاری کارگاه های آموزشی کاهش آسیب های اجتماعی از جمله برنامه های تدارک شده بانوان برای دهه فجر استان است.
رئیس گروه توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی ادامه داد: جشنواره فرهنگی ورزشی دا نیز از دیگر برنامه های این دهه است که 20 بهمن ماه جاری در روستای کفسان شهرستان خمین برگزار می شود.
علی بخشی عنوان کرد: هدف از اجرای این جشنواره احیای ورزش های سنتی، بومی و محلی، افزایش نشاط در زنان روستایی و مشارکت این قشر در فعالیت های ورزشی است.
وی گفت: در این جشنواره 19 تیم از 12 شهرستان استان در قالب 250 ورزشکار حضور پیدا می کنند و در هر تیم یک مادر بالای 70 سال (دا) نیز حضور دارد.
رئیس گروه توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی اضافه کرد: در این جشنواره مسابقات ورزشی هفت سنگ، دوزپا، چوب کشی و طناب کشی، برنامه حرکت و برکت (حضور مادر بزرگ، مادر و دختر و پخت غذاهای سنتی و ارایه هنرهای دستی) برگزار می شود.
علی بخشی تصریح کرد: این جشنواره با همکاری هیات روستایی و عشایری اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی، دهیاری، بخشداری و فرمانداری شهرستان خمین برگزار خواهد شد.
20 هزار و 58 زن ورزشکار در37 رشته مختلف ورزشی به صورت سازمان یافته ورزش می کنند که از 567 نفر آنان در مناطق روستایی فعالیت دارند.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده: مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.