آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه اراک با یاد آوری آغاز دهه مبارک فجر و ایام فاطمیه افزود: جلوگیری از حرکت خانواده و جامعه به سمت ابتذال و هدایت آن به سمت قرآن، اسلام و ولایت فقیه یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل (ره) است.
وی ادامه داد: ادامه مسیر ابتذال که حکومت طاغوت برای کشور و جامعه فراهم کرده بود، نابودی جایگاه زن در جامعه را به همراه داشت.
امام جمعه اراک گفت: ایام فاطمیه اول و دوم و تولد صدیقه کبری(س) فرصت مناسبی برای ارایه دیدگاه اسلام نسبت به جایگاه زن در جامعه و توجه هرچه بیشتر به تربیت دختران و زنان بزرگی است که در صحنه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نقش آفرینی می کنند.
آیت الله دری نجف آبادی خاطر نشان کرد: دستاوردهایی را که تا کنون در دوران انقلاب به دست آورده ایم از عفاف، حجاب و عصمت زنان، خانواده و جامعه بوده است.
وی گفت: دامان مادران بزرگترین دانشگاه انسان سازی بوده و شخصیت های بزرگی همانند امام حسین(ع) حضرت عباس(ع) و امام خمینی(ره) تربیت شده این دانشگاه هستند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: با وجود دستاوردهای بزرگی که انقلاب اسلامی برای کشور به همراه داشته است؛ اکنون تنگناهایی نیز وجود دارد که باید برای رفع آنها تلاش کرد.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: مردم استان مرکزی در دهه مبارک فجر پا به پای مردم سایر نقاط کشور با حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن وحدت و انسجام خود را حفظ می کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با یاد آوری عملیات طرح توسعه بیمارستان آیت الله خوانساری اراک گفت: مرحله نخست این بیمارستان با 64 تخت سال های گذشته به بهره برداری رسیده بود که پاسخگوی رفع مشکلات بیماران نبود.
آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: با پایان یافتن مرحله دوم طرح توسعه بیمارستان آیت الله خوانساری اراک، 96 تخت به این بیمارستان افزوده شده که با تامین نیروی انسانی و تجهیز، قسمت هایی از آن تا 2 ماه آینده به بهره برداری می رسد.
وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه اراک گفت: با فرهنگ سازی استفاده صحیح و درست از شبکه های مجازی باید راه نفوذ بیگانگان در بین جامعه و نسل جوان گرفته شود.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: فلسطین و قدس مسئله اول جهان اسلام است و مسلمانان همواره در حمایت از این ملت مظلوم از پای نمی نشینند.
نماز عبادی سیاسی روز جمعه در 33 نقطه استان مرکزی برگزار می شود.
1955/3075/خبرنگار:مهدی عظیمی *** انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.