سعید فرخی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: واحدهای مسکونی تعهد شده از سوی استان مرکزی در 40 روستای زلزله زده شهرستان سرپل ذهاب است.
وی ادامه داد: علاوه بر ساخت این واحدهای مسکونی، تعمیرات اساسی و جزئی 870 واحد مسکونی دیگر نیز از سوی نیروهای اعزامی استان مرکزی به سرپل ذهاب در دست انجام است.
مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی اظهار کرد: عملیات کارشناسی و تکمیل پرونده 2 هزار و 400 واحد مسکونی مناطق زلزله زده تعهد شده استان تاکنون انجام شده و یک هزار و 300 واحد برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده است.
فرخی ادامه داد: 610 پرونده ارسالی این واحدها تاکنون انعقاد قرارداد شده و در مرحله دریافت تسهیلات است.
وی اظهار کرد: عملیات آواربرداری یک هزار و 700 واحد مسکونی تعهد شده استان مرکزی در مناطق زلزله زده سرپل ذهاب انجام شده و در مرحله اجرای زیرساخت قرار دارد.
فرخی اظهار کرد: استان مرکزی به عنوان معین بازسازی مناطق زلزله زده سرپل ذهاب معرفی شده و از ابتدای وقوع این حادثه کمک های نقدی و غیر نقدی مردم نقاط مختلف این استان به مناطق زلزله زده ارسال شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی اضافه کرد: علاوه بر این کمک ها، دستگاه های مختلف استان نیز از قبیل سپاه روح الله، جمعیت هلال احمر، ادارات کل راه و شهرسازی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، دانشگاه علوم پزشکی و استانداری مرکزی نقش محوری در امداد رسانی، تامین چادر، پتو، کانکس و اقدامات پزشکی در مناطق زلزله زده کرمانشاه داشته اند.
وی اضافه کرد: گروه های جهادی بسیج اقشار سپاه روح الله نیز اقدامات مختلفی از قبیل سیم کشی ساختمان، گاز کشی، تاسیسات و لوله کشی ساختمان و جوشکاری در مناطق زلزله زده انجام داده اند.
زلزله هفت و سه دهم ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که طبق آخرین آمار رسمی بیش از 500 نفر جان خود را در این حادثه از دست دادند.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و طبق برآورد اولیه 31 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده است.
مردم و دستگاه های اجرایی استان مرکزی تاکنون بیش از 100 میلیارد ریال کمک نقدی و غیر نقدی به مناطق زلزله زده کرمانشاه ارسال کرده اند.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.