فتح الله حقیقی روز دوشنبه در دیدار با کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی استان مرکزی در اراک، افزود: رسانه ها رکن محوری در توسعه و پیشبرد امور هستند و حلقه مدیریتی در استان از جمله فرمانداران و مدیران بخش های مختلف باید استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه ها را در اطلاع رسانی، ایجاد اتحاد و انسجام اجتماعی، تقویت سرمایه اجتماعی و نشاط بخشی به جامعه سرلوحه کار قرار دهند.
وی بیان کرد: بهره گیری حرفه ای از کارویژه های رسانه در سطوح مدیریتی از اولویت های استانداری مرکزی است و به زودی ساز و کارهای تحقق این مهم از سوی شورای اطلاع رسانی و اتاق فکر رسانه ای این استان اعلام می شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: تکیه بر نقد منصفانه ابزاری موثر در اصلاح جامعه است و تصمیم گیران استانی باید این ظرفیت را رشد دهند و از انتقاد نهراسند چرا که نقد سازنده اعتماد آفرین است.
حقیقی بیان کرد: رسانه و جریان اطلاع رسانی شفاف، به صورت هدفمند در راستای تقویت اعتماد عمومی و پیوست های سرمایه اجتماعی فعالیت دارد و آنچه باید در شرایط کنونی جامعه به آن پرداخته شود انعکاس دستاوردهای نظام و نظرات و خواست آحاد جامعه به شکل واقعی و اصولی است و رسانه متعهد و کارا از سیاه نمایی در هر شرایطی می پرهیزد.
حقیقی اظهار کرد: جامعه پویا و زنده از اتحاد و یکدلی، دانا محوری و مشارکت جویی بالا شکل می گیرد و انتظار است که رسانه ها در استان مرکزی این راهبردها را در جامعه رشد دهند.
وی گفت: تکریم مردم تنها به برگزاری ملاقات عمومی خلاصه نمی شود، بلکه از مصادیق مهم تکریم رساندن صدای اقشار مردم به تصمیم سازان، بازتاب انعکاس عملی دستاوردهای مدیران، پرهیز از دروغ و خدمت صادقانه، شفافیت با مردم در امور و رعایت حقوق شهروندی است که در تحقق این مقوله، رسانه ها نقشی محوری دارند.
حقیقی تصریح کرد: مدیریت کارآمد، رسانه های قدرتمند و متعهد را در کنار خود دارد و واهمه از اطلاع رسانی تنها نشانی از ضعف مدیر و کامل نبودن حلقه اطلاعاتی در دستگاه های اجرایی است.
حقیقی، سمن ها و احزاب را از مولفه های مهم مشارکت مردمی در پیشبرد توسعه عنوان کرد و گفت: بها دادن به فعالیت رسانه، تشکل های مردمی و احزاب شناسنامه دار و قانونی در تصمیم سازی ها و پیشبرد امور، سرمایه ای ارزشمند است که امنیت و اقتدار عمومی را تضمین می کند.
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری مرکزی افزود: انتظار مردم از مسئولان این است که از موازی کاری بپرهیزند، در عمل شفافیت داشته باشند و در تکالیف و وعده هایی که به مردم می دهند صادق و پاسخگو باشند که تمامی این موارد باید از تریبون رسانه ها رصد شود.
حقیقی در بخش دیگری از سخنان گفت: ایرنا بازوی حاکمیت و نظام در جریان اطلاع رسانی شفاف است و عملکرد این رسانه تاکنون مطلوب و شایسته بوده است و حرفه ای گرایی همراه با رعایت اخلاق رسانه ای از ویژگی های بارز خبرگزاری ایرنا محسوب می شود.
استان مرکزی داری سه روزنامه، 31 هفته نامه، 13 دو هفته نامه، 16 ماهنامه، سه 2 ماهنامه، 18 فصل نامه و 2 فصلنامه است.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری *** انتشار دهنده: مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.