سرهنگ یوسف سپهوند روز دوشنبه در آیین آغاز به کار طرح زمستانه انتظامی ترافیکی استان مرکزی در اراک افزود: بیش از 6 هزار و 200 کیلومتر راه ارتباطی در این استان وجود دارد که تنها 10 درصد آنها چهار بانده است.
وی بیان کرد: 90 درصد راه های ارتباطی این استان دو بانده است که این مهم در افزایش حوادث رانندگی منجر به فوت نقش دارد.
سرهنگ سپهوند ادامه داد: همه دستگاه ها باید برای کاهش حوادث رانندگی به ویژه حوادث منجر به فوت تلاش خود را به کار گیرند تا راه های ارتباطی ایمن تر شود.
جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: تدابیر لازم برای اجرای مطلوب طرح زمستانه انتظامی ترافیکی در این استان اندیشیده شده و انتظار است شهروندان همکاری مناسبی با دست اندرکاران اجرای این طرح داشته باشند.
سرهنگ سپهوند عنوان کرد: خطاهای انسانی در صدر بروز حوادث رانندگی منجر به فوت استان مرکزی است که می طلبد رانندگان توجه بیشتری به قوانین راهنمایی و رانندگی داشته باشند.
مدیرکل بحران استان مرکزی نیز در این آیین گفت: هماهنگی بین دستگاه های مرتبط در اجرای طرح زمستانه این استان امری ضروری است.
سعید فرخی افزود: 33 وظیفه دستگاه های اجرایی در راستای این طرح در مدیریت بحران استان مرکزی مصوب و به دستگاه های مربوطه ابلاغ شده است.
مدیرکل بحران استان مرکزی تاکید کرد: رانندگان در زمان بارش نزولات آسمانی از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت لزوم نکات ویژه رانندگی در حین بارش را رعایت کنند.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی هم در این آیین گفت: طرح زمستانه انتظامی ترافیکی این استان تا 20 اسفندماه جاری ادامه دارد و در راستای این طرح روزانه 2 تیم ثابت در گردنه های قاقان و زالیان در محور بروجرد مستقر هستند.
سرهنگ ایرج کهریزی افزود: 40 تیم پشتیبان نیز برای این طرح در نظر گرفته شده و اولویت در اجرای این طرح کنترل تجهیزات زمستانه خودروها است.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: رانندگان در زمان بارش نزولات آسمانی قبل از سفر از وضعیت راه های ارتباطی آگاهی پیدا کنند و بدون اطلاع وارد محورها نشوند.
سرهنگ کهریزی گفت: در این راستا می توانند با شماره های 110، 141 (مرکز مدیریت راه های کشور) تماس برقرار کنند.
وی اظهار کرد: اطمینان از سلامت خودرو و همراه داشتن تجهیزات کامل زمستانه از جمله زنجیر چرخ و سوخت کافی در هنگام سفر از دیگر موارد ضروری است که باید توسط رانندگان رعایت شود.
در هشت ماه امسال وقوع حوادث منجر به فوت در محورهای ارتباطی استان مرکزی نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد کاهش یافته است.
3005/3075/خبرنگار: معصومه صفری *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.