آنان در این بازدید گفتند: یکی از معضلات اصلی کلانشهر اراک آلایندگی هوای است و با توجه به مصوبات ریاست جمهوری در سفر به استان مرکزی نیروگاه شازند در هیچ یک از ایام سال نباید سوخت مازوت استفاده کند.
علی اکبر کریمی در این بازدید گفت: هدف از جایگزینی کامل سوخت گاز با مازوت برای نیروگاه شازند به منظور به حداقل رساندن آلودگی هوا در اراک و شازند بوده است و این مهم برای حفظ سلامت مردم این مناطق باید به طور کامل رعایت شود.
وی افزود: این درحالیست که مصرف سوخت مازوت در نیروگاه شازند قطع نشده و به حداقل مصرف رسیده است.
کریمی در ادامه افزود: ساخت نیروگاه جدید در سایر شهرستان های استان در حال انجام است که می توان شرایط مطمئنی برای تولید انرژی برق فراهم کند.
نماینده دیگر مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی نیز در بازدید از نیروگاه شازند گفت: در تعیین سهم شهر اراک از عوارض آلایندگی برخی صنایع انحراف رخ داده و به منظور تحقق مطالبه برحق مردم این شهر باید طبق قانون عمل شود.
سید مهدی مقدسی افزود:سهم عوارض آلایندگی قانون دارد و آیین نامه آن ابلاغ شده است.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: اجرای درست قانون در این زمینه می تواند مشکلات موجود را حل کند و سهم و حق شهرستان را از آلایندگی به طور صحیح مشخص کند.

***علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی همچنین روز یکشنبه در نشست شورای حمل و نقل استان نیز گفت: ایده بندر خشک با وجود فرودگاه، راه آهن و جاده ترانزیت می تواند شرایط حمل و نقل ترکیبی را در استان فراهم کند.
وی افزود: این بندر خشک می تواند به بارانداز بزرگ تجاری برای دپو کالاهای وارداتی و صادراتی در منطقه تبدل شود.
کریمی اظهار کرد: ظرفیت اقتصادی استان مرکزی با ایجاد این بندر خشک افزایش پیدا می یابد که مطالعات این منطقه اقتصادی انجام شده و مذاکرات با وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته و موافقت اصولی اولیه داده شده است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است مراجع تصمیم گیری استانی و ملی برای این مهم اقدام کنند.
استان مرکزی یک میلیون 350 هزار نفر جمعیت دارد.
6991/6013/خبرنگار:معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.