به گزارش ایرنا، مجید عسگری روز سه شنبه در نشست مشترک سازمان های تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی به مناسبت هفته ملی پدافند غیرعامل سالن اجتماعات پست استان مرکزی افزود: آموزش در حوزه پدافند غیرعامل با همکاری دستگاه های اجرایی منجر به کاهش آسیب و افزیش ضریب امنیت در مواقع بحران می شود.
وی اظهار کرد: ارائه آموزش های عمومی قبل از حادثه به شهروندان و همچنین آموزش های تخصصی به مسئولان یکی از اهدافی است در روند پیگیری حوزه پدافند غیرعامل دنبال می شود.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی گفت: با رعایت تمامی مولفه های پدافند غیرعامل، کشور در مقابل هرگونه تهدید بیمه می شود.
وی با تاکید بر اینکه، تهدید در تعدادی از بخش ها و حوزه های استانی وجود دارد، گفت: برخی تهدیدها به مرحله اقدام رسیده و این امر نیازمند آشکارسازی اهداف لازم در بین مردم به ویژه مسئولان است.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی با انتقاد از ضعف آموزشی در این حوزه گفت: آموزش باید مفاهیم کلی، تخصصی و بخشی را در برگرفته و با سطح بندی آموزشی به اهداف مورد نظر دست یافت.
عسگری افزود: استفاده از ظرفیت سایبری در خارج از مجموعه اداری کمک قابل توجهی به مصون ماندن از برخی تهدیدات باج افزاری و بدافزاری است.
مدیرکل پست استان مرکزی نیز گفت: آی سی تی به عنوان زیرساخت مهم کشور، پیشران توسعه اقتصادی محسوب می شود که اهمیت آن در حوزه پدافند غیرعامل انکار ناپذیر است.
محمدعلی چراغی افزود: با تقویت آی سی تی و فناوری اطلاعات باید از فرصت ها بیشتر استفاده و با تهدیدها نیز با توجه به شرایط زمانی و مکانی مقابله کرد.
مدیرکل پست استان مرکزی گفت: در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروهای سازمانی، صنایع و مردم نقش موثری در کاهش خسارت برعهده دارند.
چراغی افزود: در گذشته نگاه به پدافند غیرعامل منحصر به مباحث فیزیکی و آسیب به تجهیزات و تاسیسات بود اما امروز نگرش به پدافند غیرعامل به تهدید در چهار حوزه سایبری، زیستی، پرتوی و شیمیایی است.
در این نشست همچنین از تمبر پدافند غیرعامل در پست استان مرکزی رونمایی شد.
پدافند غیرعامل، مجموعه اقدامات غیر نظامی را در بر می گیرد که هم در زمان جنگ و هم در زمان صلح در دستور کار قرار دارد.
این اقدامات به افزایش بازدارندگی کشور، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری اقتصادی، پایداری ملی و آسان سازی مدیریت در زمان وقوع تهدید از سوی دشمن، منجر می شود.
6991/3075/ خبرنگار: معصومه ابراهیمی*** انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.