به گزارش خبرآنلاین، دکتر کاوه فلک افلاکی تصریح کرد: با توجه به اینکه ١٥ مهرماه مدارک توسط تاجران به وزارت کشور ارسال شده است امروز نیز به درخواست اینجانب مدارک به شورا نیز ارسال شد.
در این جلسه پیمان رشیدی عضو شورای شهر با انتقاد از شرایط حادث شده در شورا گفت: باید برای بودن فضای مجازی شاکر بود چراکه برخی از نامه ها از طریق فضای مجازی به دست اعضا می رسد.
وی با اشاره به فشار برخی از اعضا در روزهای ابتدایی کار شورا و تاکید بر انتخاب سریع شهردار ظرف ١٠ روز تصریح کرد: ٤٣ روز از انتخاب و معرفی شهردار گذشته است، اما چرا تا به امروز یک بار پیگیر مدارک داوود تاجران نبوده اید.
رشیدی افزود: مدرک ایثارگری مانند شناسنامه است و هر لحظه امکان دسترسی به آن وجود دارد و ٤٣ روز تعلل چه معنایی دارد؟ بنای ما از روز اول تاکید بر شفافیت شورا بوده است، اما ظاهرا در شورا خودی و غیرخودی وجود دارد که برخی در جریان نامه های واصله نیستند.
وی با تاکید بر اینکه تا کی باید به انتظار ارسال مدارک ایثارگری شهردار معرفی شده به وزارت کشور بود، گفت: اعضایی که تاکید داشتند با سرپرست امکان اداره شهر وجود ندارد چرا تاریخی را واضح و شفاف بیان نمی کنند تا وضعیت روشن شود و پاسخگوی شرایط نیستند.
رشیدی تصریح کرد: طرح این موضوع به هیج عنوان به معنی خودزنی نیست، خطاب من دقیقا هیات رییسه شورای پنجم شهر اراک است چراکه باید هر ١٠ روز یکبار مکاتباتی با وزارت کشور داشت تا این چنین بلاتکیف نمی بودیم.
در این جلسه سعید نادری نیز نسبت به شرایط موجود در مدارک شهردار منتخب اعتراض کرد و افزود: بیش از یک ماه از معرفی شهردار گذشته است، اما هنوز مدارک تکمیل نشده است و تنها در انتخاب تسریع شد.
وی عنوان کرد: شهردار منتخب مدارک خود را اخیرا تکمیل کرده است درصورتی که باید شورا نیز مدارک را در اختیار داشته باشد.
نادری افزود: شرایط کنونی سردرگمی شهروندان و شورا در پی داشته است.
ایرج رضایی نیز گفت: طبق قانون شهردار انتخاب و به وزارت کشور معرفی شد. در نامه ١٢ مهرماه مسئله دنبال شد، اما برخی از رسانه ها دست به فرافکنی زدند که آنان را به تقوا دعوت می کنم.
وی تصریح کرد: خطاب نامه وزارت کشور هیات رئیسه شورا بوده است و طبق قانون رییس شورا باید پاسخ نامه را بدهد البته حق اعضا و رسانه هاست که در جریان نامه قرار گیرند.
این عضو شورای شهر اراک افزود: بررسی مدارک تاجران طبق روال قانونی در حال انجام است و البته به دلیل مشغله های وزارت کشور کار طولانی شده است و شهروندان و اعضا را به آرامش و صبر دعوت می کنم و باید مطیع قانون بود.
فرزانه رحمتی دیگرعضو شورا بیان کرد: شهردار منتخب و معرفی شده به وزارت کشور باید مدارک خود را به شورا ارسال می کرد در حالی که تا به امروز ٤٣ روز در بلاتکلیفی هستیم و باید این موضوع امروز نهایی شود.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 766133
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.