به گزارش ایرنا، سردار کیومرث عزیزی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در اراک افزود: در این مدت وقوع سرقت در استان مرکزی نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد کاهش یافته اما نسبت وقوع به کشف با افزایش 83 درصدی همراه است.
وی بیان کرد: بحث نزاع و درگیری دسته جمعی و فردی یکی از معضلات این استان در سال های گذشته بوده اما این مهم از یک سال و نیم گذشته با کاهش چشمگیری همراه بوده است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: در 6 ماه نخست امسال در بحث نزاع دسته جمعی، 88 فقره پرونده در این استان تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 45 درصد کاهش نشان می دهد.
سردار عزیزی عنوان کرد: در این مدت 2 هزار و 996 کیلوگرم انواع مواد مخدر از سوداگران مرگ در استان مرکزی کشف و ضبط شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل، هشت درصد کاهش کشف دارد.
وی گفت: در این مدت 6 هزار و 560 خرده فروش و معتاد متجاهر و 217 قاچاقچی دستگیر و 12 باند تهیه و توزیع موادمخدر منهدم شد.
فرمانده انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: در این مدت وقوع قتل در این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 24 درصد کاهش داشته اما کشف قتل ها با 15 درصد افزایش همراه بوده است.
سردار عزیزی عنوان کرد: کاهش 6 درصدی جرایم جعل، کاهش 6 درصدی جرایم کلاهبرداری و افزایش کشف پنج درصدی پرونده های کلاهبرداری از دیگر توفیقات پلیس در 6 ماه نخست امسال است.
وی بیان کرد: در این مدت 168 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در استان مرکزی کشف و ضبط شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش 12 درصدی را نشان می دهد.
سردار عزیزی گفت: در حوزه مبارزه با کالای قاچاق، 30 دستگاه خودرو در 6 ماه اول امسال در این استان توقیف و 977 نفر نیز دستگیر شده اند.
وی اظهار کرد: در 6 ماه نخست سال جاری، وقوع جرایم سایبری 121 درصد و کشف جرایم در فضای مجازی 115 درصد افزایش یافته است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: پلیس فتای این استان 413 پرونده به استان های دیگر ارجاع داده و بیشترین جرایم رخ داده در این فضا مربوط به هتک حیثیت، برداشت غیرمجاز و کلاهبرداری های رایانه ای بوده است.
سردار عزیزی در خصوص حوادث رانندگی نیز گفت: در 6 ماه اول امسال 43 نفر در حوادث رانندگی درون شهری استان مرکزی و 237 نفر در حوادث رانندگی برون شهری جان خود را از دست داده اند که این آمار به ترتیب در درون شهری 16 درصد و در برون شهری چهار درصد کاهش یافته است.
وی اظهار کرد: توقیف 11 هزار و 775 دستگاه وسیله نقلیه و 12 هزار و 476 دستگاه موتورسیکلت متخلف، برقرای 277 هزار و 558 تماس با پلیس 110، افزایش 82 درصدی صحت عمل کارکنان انتظامی، اجرای 132 مرحله طرح پاکسازی نقاط آلوده و 17 هزار و 546 تماس با مرکز 197 بخش دیگری از اقدام های صورت گرفته در 6 ماه اول امسال در استان مرکزی است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: در این مدت پنج هزار و 719 مورد انواع خدمات مشاوره ای در مرکز مشاوره و کلانتری های این استان صورت گرفته و 86 درصد از پرونده های واصله به این مراکز منجر به صلح و سازش شده است.
سردار عزیزی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص مسائل کارگری در روزهای گذشته در استان مرکزی گفت: پلیس بنا به وظیفه ذاتی خود مجری برقراری نظم و امنیت عمومی است و به وظایف قانونی خود عمل می کند.
وی تاکید کرد: انتظار است کارگران یا هر قشر دیگر برای رسیدن به خواسته ها و رفع مشکلات خود از مجاری قانونی استفاده کنند.
از 14 تا 21 مهرماه جاری به عنوان هفته نیروی انتظامی با شعار پلیس برای امنیت و امنیت برای همه نامگذاری شده است.
3005/3075/ خبرنگار: معصومه صفری *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.