به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه خمین، افزود:تشییع با شکوه پیکر شهید حججی دنیا را متحیر کرد واین نشانه عظمت و قدرت شهدا و پیام ارزشی شهادت است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود همه پرسی استقلال کردستان عراق را توطئه جدیدی از سوی آمریکا، انگلیس، فرانسه و هم پیمانشان اسرائیل در منطقه دانست.
حجت الاسلام حسینی افزود: همه پرسی که در شمال عراق در جریان است نقشه و توطئه ای جدید برای ایجاد بحران در منطقه خاورمیانه است.
وی افزود: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون توطئه های زیادی علیه ایران اسلامی شده است و دشمن هیچ گاه از پا نمی نشیند و برای ایجاد تنش در منطقه خاورمیانه و دیار رهروان تشیع توطئه می چیند.
وی بیان کرد: با این توطئه جدید دشمن در صدد است که هدف روی کارآوردن اسرائیل دوم برای تجزیه کشورها ، تضعیف مسلمانان و تنش در منطقه را با حمایت اسرائیل دنبال کند.
وی با بیان اینکه برخی کشورهای خودفروخته به صورت پنهانی این توطئه جدید را حمایت می کنند، ادامه داد: عده ای خائن از این توطئه جدید حمایت و دفاع می کنند در حالی که نمی دانند استقلال کردستان به چه معنا است.
خطیب جمعه خمین در بخش دیگری از سخنانش به واقعه هجرت امام خمینی(ره) به فرانسه اشاره کرد و افزود: در پی فشارهای رژیم عراق، امام راحل تصمیم به هجرت تاریخی خود گرفت که این هجرت تکمیل کننده سیر طولانی و پرفراز و نشیب مبارزات این پیشوای برجسته شد.
وی اظهارکرد: این هجرت که از عراق به فرانسه بود باعث شد تا آرمان ها و فریاد حق‌طلبانه یک مرجع دینی و شیعی در قلب اروپا و جهان غرب نیز طنین‌افکن شود.
وی در بخش دیگر از سخنان خود به عزاداری هیات های مذهبی در دهه محرم پرداخت و گفت: هیات های مذهبی از روحانیونی عالم و آگاه دعوت کنند که در دهه محرم در منابر به مردم آگاهی دهند و مردم را نسبت اهداف اهل بیت (ع) آگاه کنند.
حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه تحت هر شرایط نباید نماز اول وقت و نماز جماعت ترک شود، افزود: نماز در اولویت هر کاری است و فلسفه قیام امام حسین(ع) نیز برپایی نماز و احیای امر به معروف بود.
وی تاکید کرد: مستحبات نباید جای واجبات را بگیرد و مسئولان هیات های مذهبی موقع نماز هیات های خود را به سمت مسجد هدایت کنند تا در نماز اول وقت شرکت کنند.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت است که نماز جمعه در 2 شهر آن برگزار می شود.
7277/6013/ خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.