محمود زمانی قمی عصر پنج شنبه ضمن تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان در گفت و گو با ایرنا افزود: در نشست های مختلف پیگیری تحولات و تنگناهای دو واحد صنعتی هپکو و آذرآب در داخل استان و کشور، تصمیمات کارشناسی شامل دو بخش کوتاه مدت و بلند مدت تبیین شد تا حیات اقتصادی دو قطب صنعت استان مرکزی استمرار یابد.
وی ادامه داد: رفع مشکلات معیشتی و تخصیص منابع لازم برای تامین معوقات کارگران پر تلاش این دو واحد صنعتی از جمله دغدغه های اصلی دولتمردان در نشست های مختلف بود.
استاندار مرکزی بیان کرد: با تلاش ها و پیگیری های انجام شده و حمایت دولت خدمتگزار، بیش از 80 درصد از معوقات این دو واحد صنعتی اراک پرداخت و هم اینک معوقات کارگران خدوم شرکت آذرآب یکجا تسویه شد.
زمانی قمی خاطر نشان کرد: در راستای تحقق وعده های مطرح شده با کارگران عزیز، تلاش برای تسویه مابقی معوقات کارکنان هپکو با جدیت ادامه دارد و به زودی مطالبات باقی مانده پرداخت می شود.
استاندار مرکزی تصریح کرد: نبض حیات اقتصادی و صنعتی شرکت هپکو در گرو تولید مستمر و حضور در بازارهای داخلی و خارجی است که در این راستا، تفاهم نامه تولید سه هزار دستگاه انواع ماشین آلات صنعتی و راهداری با ترک تشریفات مناقصه منعقد شده که با تصویب نهایی دولت اجرایی می شود.
وی ادامه داد: پس از تحقق تامین مطالبات کارگران، رونق بازار کار و توسعه شریان اقتصادی و صنعتی در شرکت هپکو با جدیت و تلاش مضاعف در دستور کار است که این مهم ضمن تامین امنیت شغلی کارگران، چرخ های اقتصاد و تولید در کشور را با سرعت بیشتری به حرکت در می آورد.
وی ادامه داد: تعیین تکلیف مدیریت هپکو و آذرآب دغدغه دیگر مسولان و دلسوزان استان و کشور است که بی شک استقرار مدیریت مورد تائید کارگران در شرکت هپکو دستور کار است و با برگزاری مجمع آینده آذرآب نیز،امیدواریم مدیریتی هدفمند و دلسوز بر این مجموعه حکمفرما شود.
زمانی قمی تصریح کرد: در خصوص ثبات اقتصادی و صنعتی آذرآب، سفارش های کار بسیاری دارد و دولت برای پایداری این مهم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.
وی اظهار کرد: در خصوص تبدیل وضعیت کارگران و پیگیری مطالبات صنفی آنان در روزهای آینده در نشستی با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در شهر اراک در این خصوص تصمیم گیری می شود.
زمانی قمی افزود: از همه تلاشگران سنگر تولید و اقتصاد در هپکو و آذرآب می خواهم با لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در نخستین روز کاری هفته آینده با شور و نشاط و روحیه ای مضاعف در واحدهای خود، حاضر شوند.
استاندار مرکزی تاکید کرد: دست تک تک کارگران عزیز و پر تلاش را به گرمی می فشارم و تاکید می کنم در راستای تامین مطالبات و معیشت کارگران در کنار آنان می مانم.
وی اظهار کرد: از همه کارگران و تلاشگران عرصه تولید و خدمت در هپکو و آذرآب که متحمل تنگناهای مختلف مالی و غیر مالی شده اند، عذر خواهی می کنم و امیدوارم با تعامل و همراهی جهادگران صنعتی در دو قطب صنعت استان شاهد توسعه اقتصادی کشور و استان باشیم.
شرکت صنایع آذرآب اراک از صنایع پیمانکاری عمده کشور است که در سال 1364 در اراک آغاز به کار کرد.
این شرکت مادر تخصصی در حوزه طراحی، ساخت و نصب انواع بویلرهای نیروگاهی و صنعتی ،مخازن تحت فشار، مبدل های حرارتی و تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، صنایع قند، شکر و سیمان فعالیت دارد.
شرکت صنایع آذرآب اراک از صنایع پیمانکاری عمده کشور است که در سال 1364 در اراک آغاز به کار کرد.
این شرکت مادر تخصصی در حوزه طراحی، ساخت و نصب انواع بویلرهای نیروگاهی و صنعتی ،مخازن تحت فشار، مبدل های حرارتی و تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، صنایع قند، شکر و سیمان فعالیت دارد.
شرکت هپکو در سال 1351 در زمینی به وسعت 90 هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی تاسیس و از سال 1354شروع به فعالیت کرد.
شرکت هپکو اراک در حال حاضر 22 نوع ماشین آلات راهسازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می کند که هشت نوع محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی از جمله ژاپن، آلمان، سوئد و هلند است.
تنگناها و مشکلات کارگران دو شرکت هپکو و آذرآب در روز گذشته با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار مرکزی و دیگر مسئولان استانی بررسی شد.
/6013/3075 خبرنگار: مژگان حیدری *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.