سید ابوالفضل نصرالهی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در نیمه نخست پارسال چهار مورد آتش سوزی در سطح هشت هکتار و 9 هزار و 750 متر مربع از عرصه های منابع طبیعی دلیجان رخ داد درحالیکه امسال آتش سوزی در گستره ای به مساحت شش هکتار و سه هزار و 975 متر مربع از مراتع این شهرستان به وقوع پیوست.
وی اظهارکرد: خسارت آتش سوزی در مراتع این شهرستان در سال جاری 100 میلیون ریال برآورد شده است.
تصرالهی افزود: سهل انگاری دامداران، بهره برداران منابع طبیعی، کشاورزان و باغداران در سوزاندن علف های هرز و گاه بی احتیاطی افراد گردشگر علت عمده آتش سوزی در مراتع این شهرستان که در حوزه آبخیز جاسب روی داده گزارش شده است.
وی بیان کرد: روستاهای جاسب و راونج از پوشش گیاهی خوبی برخوردار هستند که باید بهره برداران و گردشگران از برپاکردن آتش درعرصه های طبیعی این منطقه خودداری کنند.
نصرالهی گفت: سهل انگاری و هرگونه اقدام نسنجیده می تواند به وقوع حوادث ناگوار و تحمل خسارات جبران ناپذیری منجر شود و به منابع طبیعی نیز آسیب برساند.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دلیجان اظهار کرد: به منظور جلوگیری از آتش سوزی های احتمالی نیاز است که همه مردم نکات ایمنی را رعایت کنند.
نصرالهی افزود: برای پیشگیری و مقابله با آتش سوزی مراتع و منابع طبیعی باید از ظرفیت های مردمی استفاده شود و به امکانات محدود اداره منابع طبیعی بسنده نکرد.
از مجموع 220 هزار هکتار اراضی ملی مرتعی دلیجان، 66 هزار هکتار مراتع درجه یک، 66 هزار هکتار مراتع متوسط و بقیه فقیر و بسیار فقیر هستند.
در شهرستان 50 هزار نفری دلیجان یک هزار و 600 خانوار دامدار دارای پروانه چرا هستند.
7277/6013/ خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.