به گزارش خبرآنلاین، علی ربیعی افزود: کارخانه محلی برای همبستگی اجتماعی است و باید امنیت روانی کارگران در این محیط تامین شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط سختی را سپری می کنیم اما در این شرایط هم باید امنیت درستی برای کارگران رقم بخورد اظهار کرد: رویکرد دولت ادامه مسیر با تاکید بر عقلانیت و سخت کوشی است.
ربیعی افزود: امروز برای هماهنگی دو بانک جهت پرداخت حقوق کارگران انرژی عظیمی صرف شد اما کار به سرانجام رسید.
وی اظهار کرد: بزرگترین لطمه ای که به آذراب وارد شد از نیروی کار و سهم تولید و نبود تکنولوژی یا عقب ماندگی تکنولوژی نبود، این شرکت دچار سیکلی معیوب شد که چرخه نابسامانی را رقم زد.
ربیعی گفت: آذراب ظرفیت راه اندازی صنایع پایین دستی را دارد و نباید خود به صنعت پایین دستی تبدیل شود.
ربیعی اظهار کرد: این سیکل معیوب از دهه 80 آغاز شد اما ما به عنوان بخش دولتی مسئولیم و باید با حمایت، تسهیل گری و دخالت به موقع مسیر درست را ایجاد کنیم.
وزیر کار با بیان اینکه سرمایه ها و دارایی ها نباید توسط کسی به فروش برود و دارایی های آذراب باید حفظ شوند، افزود: با همکاری دو بانک امروز مسئله معوقات کارگران حل شد و تا سامان یافتن کلیه موارد قطعا در استان خواهم بود.
وی مدیریت اطمینان بخش را لازمه کار شرکت عنوان کرد و ادامه داد: امروز سرپرست آذراب تامین شد و در مجمع عمومی که 15 مهر برگزار می شود تصمیم گیری در خصوص مدیرعامل انجام می شود.
وی گفت: از امروز در قالب مصوبه دو وزیر صنعت و تعاون بر عملکرد شرکت نظارت مستقیم خواهیم کرد و با مذاکره با سرپرست وزارت نیرو و خریداران، تضمین سفارش کار آذراب را پیگیری می کنیم.
وی با ابراز ناراحتی از اتفاقات اخیر گفت: امنیت شغلی و روانی لازمه فعالیت کارگران است البته ملاحظات امنیتی و اجتماعی نیز باید در نظر گرفته شود.
ربیعی افزود: در صورت امکان به کارگران آسیب دیده سرکشی خواهم کرد.
در پایان از خط تولید آذراب بازدید شد و این شرکت فعالیت خود را با حضور وزیر کار مجددا آغاز نمود.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 752721
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.