به گزارش ایرنا، علی ربیعی روز چهارشنبه در آیین دیدار با کارگران شرکت صنایع آذرآب اراک، افزود: بیشترین مشکلات شرکت صنایع آذرآب به دلیل مدیریت ناکارآمد بود که این مسئله با همفکری وزرات صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی جبران می شود.
وی ادامه داد: شرکت صنایع آذرآب دارای ظرفیت های تولیدی قابل ملاحظه ای است که در بسیاری از موارد نیازمند راه اندازی شرکت های پایین دستی است اما به دلیل مدیریت ناکارآمد مشکلات بسیاری بر این شرکت حاکم شده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: دولت معتقد است که برای ساختن ایرانی آباد و سربلند باید با تمام ظرفیت و قوا به سمت جلو حرکت کرد و بازگشت به را خیانت به نسل های آینده کشور می داند.
ربیعی ادامه داد: روند خصوصی در گذشته نواقصی داشته که و به دنبال آن رکود مزمن بر برخی صنایع صنایع حاکم شده و ضعف های این بخش موجب شد راهسازی ها تعطیل شد، اجناس در انبارها باقی مانده و به فروش نرود و همه این موارد قدرت خرید مردم و به خصوص کارگران را هر روز پایین تر آورد.
وی افزود: دولت به این نتیجه رسیده است که باید با سخت کوشی و حاکمیت عقلانیت، مسیری را برای برون رفت از مشکلات اقتصادی به خصوص مشکلات کارگری در جامعه انتخاب کند و در این زمینه مصمم است.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: واحد تولیدی باید در سایه تقویت همبستگی اجتماعی و آرامش که با تامین امنیت شغلی و پرداخت حقوق کارکنان محقق می شود فعالیت کند و زندگی
کارگران با شغلشان گره خورده بنابراین باید مشکلات واحدهای بحران زده هرچه سریعتر حل و فصل شود.
ربیعی گفت: در نشست هایی که به عنوان نماینده دولت برای رسیدگی به مسایل آذرآب برگزار شد مقرر شده است که بخشی از حقوق و معوقات کارگران از فردا(پنجشنبه) پرداخت شود و سرمایه ها و دارایی های این شرکت تا استقرار مدیریت جدید حفظ و حراست شود.
وی، تعیین سرپرست برای شرکت آذرآب را از دیگر تصمیم گیری ها دانست و گفت: مجمع عمومی این شرکت مادرتخصصی 15 مهرماه برگزار می شود که در این مجمع مدیرعامل جدید نیز معرفی می شود.
ربیعی، تمدید دفترچه های بیمه کارگران، حسابرسی و نظارت بر مدیریتی شرکت و تولید پایدار را از دیگر تصمیم هایی بود که صبح امروز در حضور نمایندگان شما و و نمایندگان کارکنان آذرآب اتخاذ شده است.
وی تاکید کرد: همچنین تیمی متشکل از رئیس بانک مرکزی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزیر اقتصاد و دارایی و وزیر صنعت، معدن و تجارت بر همه فعالیت های کارخانه آذرآب نظارت می کند.
دیدار با کارکنان کارخانه هپکو، دیدار دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی از دیگر برنامه های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اراک بود.

شرکت صنایع آذرآب اراک از صنایع پیمانکاری عمده کشور است که در سال 1364 در اراک آغاز به کار کرد.
این شرکت مادر تخصصی در حوزه طراحی، ساخت و نصب انواع بویلرهای نیروگاهی و صنعتی ،مخازن تحت فشار، مبدل های حرارتی و تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، صنایع قند، شکر و سیمان فعالیت دارد.
شرکت صنایع آذرآب اراک از صنایع پیمانکاری عمده کشور است که در سال 1364 در اراک آغاز به کار کرد.
این شرکت مادر تخصصی در حوزه طراحی، ساخت و نصب انواع بویلرهای نیروگاهی و صنعتی ،مخازن تحت فشار، مبدل های حرارتی و تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، صنایع قند، شکر و سیمان فعالیت دارد.
3005/ 6013/خبرنگار: معصومه صفری***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.