ولی الله علی محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ، کمبود نقدینگی در دست مردم و رکود در بازار ساخت و ساز مسکن را از دیگر عوامل صعود قیمت مصالح ساختمانی در اراک دانست.
وی اظهار کرد: نزخ انواع کالاهای فلزی مربوط به صنعت و ساختمان در هفته‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است و برای مثال هر کیلوگرم میلگرد 7 هزار ریال و تیرآهن و پروفیل 10هزار ریال و هر کیسه سیمان 20 هزار ریال افزایش قیمت داشته است.
علی محمدی گفت: افزایش قیمت برخی مصالح ساختمانی در بازار مصرف اراک، رکود و کندی را در ساخت و ساز رقم زده است و خریداران به عنوان مصرف کننده نهایی، بیشترین زیان ناشی از آن را می بینند.
وی افزود: رکود در بازار مسکن و کاهش ساخت و ساز زمینه افزایش قیمت هزینه های جاری را سبب شده است و عده زیادی از مصالح فروشان از ادامه فعالیت در این حرفه منصرف شده اند.
رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی شهرستان اراک گفت: 27 واحد مصالح ساختمانی اراک در سال جاری به علت نبود رونق کسب و کار، جواز کار خود را باطل کرده و 125 نفر بیکار شده اند.
علی محمدی افزود: ماهیت صنعت مسکن به گونه ای است که محرک اشتغال در حرفه های جانبی می شود بنابراین مسئولان باید توجه جدی برای حل مشکلات این صنعت داشته باشند.
450 واحد صنفی مصالح ساختمانی در کلانشهر اراک در این حرفه فعال هستند.
6991/6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.