محمد تقی آبایی هزاوه روز سه شنبه در چهارمین روز از هفته تعاون با عنوان تعاون، گسترش مشاغل خرد و خانگی در گفت و گو با ایرنا افزود: این مجوزها با همکاری جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و صنعت، معدن و تجارت صادر شده است.
وی بیان کرد: 65 طرح مستقل و پشتیبان تاکنون برای دریافت تسهیلات اشتغال به بانک عامل معرفی شده استکه از این تعداد 29 طرح موفق به اخذ تسهیلات شده اند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: 160 میلیارد ریال امسال برای تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی به این استان ابلاغ شده که این رقم به متقاضیان از جمله کارآفرینان و دارندگان مجوز فعالیت های پشتیبانی و افراد مستقل که طرح آنان منطبق بر ظرفیت و اولویت های استان و براساس الگوی توسعه مشاغل خانگی باشد پرداخت می شود.
آبایی هزاوه عنوان کرد: کسب و کارهای خانگی به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد در دنیا مطرح است و باید به این مهم بیش از پیش پرداخته شود.
وی تاکید کرد: انجام کسب و کار های خانگی دارای مزیت های زیادی است که ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان، حذف هزینه های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب، استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده و ایجاد زمینه های کار خانوادگی، امکان انتقال تجارب از طریق آموزش غیررسمی به شیوه استاد شاگردی بین اعضاء خانواده، مهمترین آن ها است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: طبق قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، متقاضیان می توانند برای ثبت نام به سامانه اینترنتی به آدرس www.mashaghelkhanegi.ir مراجعه و بر اساس ضوابط و قوانین مربوط به تشکیل شرکت های تعاونی علاقه مندان می توانند از 2 روش تعاونی تامین نیاز مشاغل خانگی را تشکیل دهند.
آبای هزاوه تصریح کرد: تشکیل تعاونی تامین ‌نیاز برای افرادی که دارای مشاغل خانگی در یک گرایش و یا چند گرایش همسو و نزدیک بهم می‌باشند و یا برای اشخاص پشتیبان مشاغل خانگی ایجاد می شود.
یکهزار و 965 نفر از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون موفق به اخذ تسهیلات مشاغل خانگی از بانک های عامل در استان مرکزی شده اند.
از 11 تا 18 شهریورماه به عنوان هفته تعاون نامگذاری شده است.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.