به گزارش ایرنا، حدود 300 نفر از مربیان و معلمان درس های ریاضی، هندسه و دیفرانسیل استان های کشور به مدت چهار روز با بررسی، تحلیل و روش تدریس کتاب های نونگاشت ریاضی پایه یازدهم در این همایش آشنا می شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در این همایش گفت: این همایش با حضور 250 نفر از آموزگاران و مدرسان استان مرکزی و 50 نفر از مدرسان تمامی استان های سراسر کشور برگزار می شود.
شهریار فولادوند افزود: پنج کتاب ریاضی جدید به تازگی برای تدریس در پایه دوم متوسطه دوم آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید تالیف شده است که این همایش با هدف دانش افزایی معلمان در حوزه کتاب های نونگاشت ریاضی، بحث و تبادل اطلاعات، بررسی و بازبینی محتوای این کتاب ها در اراک برگزار شده است.
وی ادامه داد: به دلیل دغدغه استان مرکزی در حوزه آموزشی این استان در برگزاری این همایش پیشقدم شده است.
یکی مولفان کتاب ها نونگاشت ریاضی در این همایش گفت: پنج کتاب ریاضی توسط گروه ریاضی دفتر تالیف وزارت خانه آموزش و پرورش برای تدریس در شاخه نظری امسال تالیف شده است که در سال تحصیلی جدید برای نخستین بار در سطح کشور تدریس می شود.
رضا حیدری افزود: از تعداد کل این کتاب ها یک عنوان برای تدریس در رشته ریاضی، یک عنوان برای رشته تجربی و سه عنوان برای رشته ریاضی تالیف شده است.
وی ادامه داد: این کتاب ها فعالیت محور است و تلاش شده در آن ها فعالیت اصلی آموزش برعهده دانش آموزان قرار گیرد.
این عضو تالیف کتاب ها نونگاشت ریاضی نهادینه شدن درس ریاضی در ذهن دانش آموزان را از تاکیدات و اهداف اصلی تالیف این کتاب ها دانست و گفت: در تالیف این کتاب ها از فن آوری هایی استفاده شده است که دانش آموزان را در کلاس وادار به ورود در بحث می کند.
حیدری بیان کرد: این کتاب ها به گونه ای تالیف شده است که علاوه بر مفاهیم تدریسی ریاضی دفتر ممارست ریاضی نیز باشد و دانش آموزان بتوانند همانند دفتر ریاضی از صفحه اول در این کتاب ها بنویسند.
وی افزود: کتاب های نونگاشت ریاضی توسط 27 مولف تالیف شده است و برای تالیف و برای تالیف هر یک از آن ها علاوه بر کسب نظرات دبیران ریاضی سراسر کشور از بیش از 200 کتاب روز دنیا نگاه و ایده گرفته شده است.
227 هزار دانش آموز در 2 هزار و 269 مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
1955/6013/خبرنگار: مهدی عظیمی***انتشار دهنده: مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.