به گزارش خبرآنلاین ، مدیر عامل شرکت ایرالکو در آیین افتتاح بیان کرد: ایرالکو را از یک بنگاه سیاسی و ورشکسته خارج و آن را در مسیر اصلی اقتصادی و تولید روانه کردیم . این شرکت را با 1300 میلیارد تومان بدهی و 280 میلیارد تومان زیان تحویل گرفته ایم. میزان موجودی نقدی در حساب های شرکت در سال 95 که تحویل گرفته ایم 450 میلیون تومان بود اما با وجود این نابسامانی ها در سه ماهه نخست سال جاری 8 میلیارد تومان سود داشته ایم و در مجموع حدود 92 میلیارد تومان هزینه بابت مواد اولیه و حقوق کارگران پرداخت شده است.
بهمن اخوان افزود: ناامیدی دیروز ما تبدیل به امید امروز شده است زمانی که شرکت را تحویل گرفتیم از ماده 141قانون تجارت بیرون آمدیم .
وی اظهار داشت: در این شرکت جذب بی حساب و کتاب و کارشناسی نشده نیروی انسانی را بررسی کرده ایم و از میان 5 هزار کارگری که داشته ایم 2700 نفر بیشتر از ظرفیت این شرکت جذب شده بودند اما یک نفر را بیرون نکرده ایم.
اخوان افزود: صرفه جویی در اثر کنترل ورودی بنگاه های شرکت ،ساماندهی امور قراردادهای شرکت و راه اندازی و افتتاح کارگاه 50 هزار تنی در اردیبهشت ماه سال جاری و نیز راه اندازی خط 4 تولید و احیا با ظرفیت سالانه 25 هزار تن از کارهای عملیاتی مهم این شرکت بوده است .
وی تصریح کرد: تلاش برای بهبود و سازندگی شرکت و پایبندی به قانون را عملیاتی کرده ایم و همچنین از 300 میلیارد تومان اختلاس و تخلف جلوگیری شد.
اخوان متذکر شد: وضعیت این شرکت در بورس که 260 میلیارد تومان به نفع این شرکت شد، بهبود گردید. خرید کالا بدون واسطه از امور مهمی بود که به آن پرداخته شد. امروز هر حرکتی در رابطه با خارج داشته باشیم بدون اجازه از مجمع سهامداران و هیات مدیره صورت نخواهد گرفت .قیمت ها را کنترل می کنیم و جلوی دلال بازی ها می ایستیم.
وی گفت: چشمه های ایرالکو که بیشتر و باغ های دیگران را آباد می کرد امروز باید به خود ایرالکو باز گردد و باغ های ایرالکو را با این چشمه ها آباد کند. ما دیروز چشمه هایمان برای دیگران بود و از آن سود زیادی می بردند اما دیگر ایرالکو این اجازه را نخواهد داد که با چشمه هایش باغ های دیگران را آباد کنند.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 716230
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.