محسن بختیار روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از پروژه ایستگاه و خط برق 63 کیلو ولت شهر صنعتی ساوه، افزود: بیش از 500 میلیارد ریال از این اعتبار در شهرستان ساوه به ویژه نقاط صنعتی این شهرستان سرمایه گذاری شده است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب محسوب می شود، حمایت از صنایع در ارئه خدمات آب و برق به صورت شبانه روزی در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته است.
معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت نیرو گفت: بر اساس دستورالعمل مقام عالی وزارت در راستای تحقق منویات معظم له، خدمات آبرسانی و برق رسانی به شهرک ها و نواحی صنعتی در تمام نقاط کشور بدون هیچ مانعی انجام می شود.
وی ادامه داد: استان مرکزی یکی از قطب های صنعتی کشور به خصوص در صنایع مادر تخصصی محسوب می شود و خدمات رسانی به این استان به معنی مشارکت مستقیم در توسعه اقتصادی کشور است.
بختیار بیان کرد: خدمات رسانی به مناطق محروم نیز از دیگر اولویت های وزارت نیرو محسوب می شود که در این بخش نیز موفقیت های چشمگیری حاصل شده است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای باختر نیز در این آیین گفت: طرح ایستگاه و خط برق 63و20 کیلو ولت شهر صنعتی کاوه چهار از توابع شهرستان ساوه با هدف ارائه خدمات برق‌رسانی مناسب‌تر به مشترکین و متقاضیان برق در این شهر صنعتی و پاسخگویی به رشد مصرق برق در بخش صنعت راه اندازی شده است.
فرهاد شبیهی افزود: راه اندازی ایستگاه 63 و20 کیلو ولت شهر صنعتی چهار و خط 63 کیلو ولت تغذیه کننده آن در دستور کار برق منطقه‌ای باختر قرار گرفت و با تلاش متخصصان و کارکنان و نیز حمایت مسئولین صنعت برق با موفقیت به انجام رسیده است.
وی گفت: این ایستگاه شامل مشخصات فنی به ظرفیت 60مگاولت آمپر( 2و 30 مگا ولت آمپر)، تعداد 2 فیدر ترانس 63 کیلوولت، 16 فیدر خروجی 20کیلوولت، 2 فیدر قابل توسعه به چهار فیدر خروجی 63 کیلوولت و خط 63 کیلوولت چهار مداره به طول 40 کیلومتر مدار است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای باختر بیان کرد: مصرف برق از 2 هزار و 682 آمپر عبور کرده است و انتظار می رود با صرفه جویی مردم، نهادهای دولتی و کارخانجات مصرف برق از این مرز بیشتر نشود.
وی ادامه داد: بر اساس مطالعات وزارت نیرو در صورتی که مصرف برق به همین صورت پیش برود و الگوی مصرف در جامعه اصلاح نشود، وزارت نیرو باید هر 10 سال یک بار ظرفیت تاسیسات خود را 2 برابر کند که این مهم هزینه های سربار زیادی برای کشور به دنبال دارد.

شبیهی گفت: اگر بتوان 10برنامه 10درصدی کاهش برق را اجرایی کرد، بیش از 200 هزار میلیارد ریال صرفه جویی برای کشور محقق می شود.
وی اضافه کرد: در حوزه برق منطقه ای باختر بیش از هشت هزار مگاوات آمپر قدرت مرسوله وجود دارد که بر این اساس 50 درصد برق منطقه ای باختر مربوط به استان مرکزی است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای باختر اضافه کرد: متوسط بار مصرفی صنعتی در استان مرکزی بیش از 65 درصد است در صورتی که این مهم در کشور کمتر از 35 درصد است که این مصرف نشان دهنده تقویت بنیه صنعتی استان مرکزی است.
وی اضافه کرد: پیک بار استان مرکزی بیش از یک هزار و 300 مگاوات است که ساوه با بیش از 69 درصد در صنعت بیشترین مصرف را در استان مرکزی دارد.
خط و ایستگاه 63.20 کیلوولت شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه در زمینی به وسعت یک هکتار و با ارزشی بالغ بر 140 میلیارد ریال احداث شده است.
شرکت در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح آبرسانی ساوه در منطقه یحیی آباد، بازدید از تصفیه خانه فاضلاب شهرستان آشتیان و بازدید از طرح تولید نیروگاه شازند از مهمترین برنامه های سفر 2 روزه معاون وزیر نیرو به استان مرکزی است.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.