سرهنگ محمد گودرزی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا عنوان کرد: اردوهای جهادی آشتیان با هدف محرومیت زدایی و کمک به مردم دنبال می شود و مباحث تربیتی و فرهنگی در اولویت طرح ها قرار دارد.
وی عنوان کرد: در اردوهای جهادی پارسال این شهرستان 220 نفر مشارکت داشتند و در سال جاری نیز 40 دانش آموز تحت عنوان طرح هجرت 3، 10 نفر از پیشکسوتان، 60 نفر از نیروهای بسیجی در قالب اردوهای هفت روزه و 70 نفر به منظور انجام اردوهای یک روزه در اردوها فعالیت می کنند.
گودرزی تصریح کرد: طرح های محرومیت زدایی ویژه دانشجویان در قالب سه طرح در شهرستان تعریف شده است که براساس آن تعمیر استخر ذخیره آب کشاورزی روستای نوده به اتمام رسیده است، ساخت پل روستای خورچه با پیشرفت 70 درصدی در حال انجام است و لایروبی قنوات روستای موسی آباد نیز در دستور کار قرار دارد.
وی گفت: اعتبار این طرح ها یک میلیارد و 100 میلیون ریال است که 700 میلیون ریال آن از طریق قرار گاه قرب کوثر تامین شده است و بقیه نیز با کمک های مردمی و خیران تامین می شود.
فرمانده سپاه ناحیه آشتیان اظهار کرد: برای طرح های هجرت 3 نیز رنگ آمیزی سه مدرسه شهر آشتیان در نظر گرفته شده است که با توجه به آغاز تعطیلات تابستانی این اردو هفته آینده کلید می خورد.
وی بیان کرد: اردوهای جهادی ویژه دانش آموزان با محوریت مباحث فرهنگی و معنوی و سازندگی دنبال می شود به طوری که آینده سازان درک درستی از شرایط روستاییان و محرومان داشته باشند و تربیت مدیران تراز با دین مبین اسلام با جدیت دنبال می شود.
گودرزی اضافه کرد: همسو با برگزاری اردوهای جهانی آموزش های مرتبط با اقتصاد مقاومتی نیز در شهرستان دنبال می شود و طبق برنامه ریزیهای صورت گرفته 60 نفر در این زمینه آموزش می بینند و تسهیلات اقتصاد مقاومتی دریافت خواهند کرد که هنوز بخش نامه مرتبط با میزان تسهیلات ابلاغ نشده است.
شهرستان آشتیان با جمعیت بیش از 17 هزار نفر در 95 کیلومتری اراک واقع شده است.
6992/6013/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.