به گزارش ایرنا، شکرالله حسن بیگی روز دوشنبه در جمع کارکنان کارخانه هپکو اراک افزود: ساماندهی کارخانه هپکو اراک و بازگرداندن این کارخانه به سازمان خصوصی سازی ایران از دی ماه سال گذشته پیگیری شد تا اینکه پیشنهاد واگذاری این کارخانه به شرکت هیدرواطلس ساوه عنوان و بهمن ماه سال گذشته این مهم قطعی شد.
وی ادامه داد: همچنین استانداری مرکزی در محل اعتبارات استانی بخش قابل توجهی از مطالبات کارکنان کارخانه هپکو اراک را تا پایان سال گذشته پرداخت کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی، اظهار کرد: قرارداد ساخت سه هزار ماشین آلات راهسازی نیز به عنوان یکی از مصوبات سفر هیات دولت یازدهم به استان مرکزی با جدیت پیگیری شد تا اینکه هفته گذشته قطعی و قابلیت اجرایی پیدا کرده است.
وی اظهار کرد: پنجشنبه هفته گذشته نامه ای با امضاء وزیران کشور، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت به معاون اول ریاست جمهوری ارسال شد که قرارداد ساخت سه هزار ماشین آلات راهسازی بدون برگزاری تشریفات مزایده به کارخانه هپکو اراک واگذار شد.
حسن بیگی افزود: مدیریت جدید شرکت نیز با رعایت اهلیت صنعتی انتخاب شده و با نفوذ و اشرافیتی که وی نسبت به بازار جهانی ماشین آلات راهسازی دارد می تواند ضمن تامین نیازهای داخلی، نقش مهمی در جذب بازارهای جهانی ایفا کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی بیان کرد: مشکلات و تنگناهای گریبانگیر کارخانه هپکو اراک قابل حل است و انتظار می رود کارکنان این کارخانه فرصت بیشتری به سرمایه گذار جدید بدهند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز گفت: برخی از رقبای شرکت هپکو به دنبال سوء استفاده از اعتراضات کارگران و تعطیلی این کارخانه هستند.
محمدرضا حاجی پور بیان کرد: با توجه به اینکه قرارداد ساخت سه هزار ماشین آلات سازمان مدیریت بحران کشور از سوی کارخانه هپکو اراک قطعی شده، برخی از افراد به دنبال لغو این قرارداد هستند بنابراین انتظار می رود کارکنان این کارخانه فعالیت خود را از سر گرفته و با مشارکت گسترده در ساخت این ماشین آلات نسبت به احیای کارخانه خود نقش آفرینی کنند.
وی ادامه داد: قرارداد ساخت سه هزار ماشین آلات راهسازی در هپکو برای پنج سال متوالی زمینه فعالیت در این کارخانه را فراهم می کند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تاکید کرد: هفته گذشته نیز نامه ای مبنی بر اعتراض نسبت به واردات ماشین آلات راهسازی از سوی این سازمان به شخص وزیر ارسال شده و تقاضای افزایش تعرفه گمرکات این نوع محصولات و جلوگیری از واردات بی رویه شده است.
کارگران کارخانه هپکو اراک صبح امروز(دوشنبه) با حضور در مقابل استانداری مرکزی خواستار رسیدگی مسئولان به پرداخت معوقات خود شدند.
شرکت هپکو در سال 1351 در زمینی به وسعت 90 هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی تاسیس و از سال 1354شروع به فعالیت کرد.
شرکت هپکو اراک در حال حاضر 22 نوع ماشین آلات راه سازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می کند که هشت محصول آن تحت لیسانس کشورهایی از جمله ژاپن، آلمان، سوئد تولید می شود.
کارخانه هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال 1385 به دنبال سیاست های اصل 44 به بخش خصوصی واگذار شد.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.