محمد ابراهیم رضایی روز پنجشنبه در آستانه روز قدس در گفت وگو با ایرنا افزود: حضور و اتحاد مسلمانان در روز قدس پاسخ دندان‌شکن به شرارت رژیم غاصب صهیونیستی از سوی همه آزادیخواهان و مسلمانان جهان و به ویژه مردم ایران است.
وی با اشاره به شرایط به وجود آمده در منطقه و همراهی ایادی استکبار ،داعش و آل‌سعود در منطقه که در افکار پوچ خودشان تفکر بحران‌سازی در منطقه و به ویژه ایران را در سر دارند، گفت: با نگاه به این جریانات اهمیت حضور در روز قدس دو چندان می‌شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع فلسطین تا نابودی اسرائیل و استکبار جهانی به عنوان مسئله اول جهان مطرح است و مسلمانان با انسجام و اتحاد توطئه مستکبران را ناکام می‌کنند.
رضایی، گفت: امام خمینی (ره) با این رویکرد که وحدت عامل قدرت است قدس و راهپیمایی این روز را طرح و تبیین کردند و این روز به عنوان یکی از محورها، ملاک ها و در حقیقت یکی از زمینه های ایجاد وحدت در جهان اسلام شناخته شده است.
وی بیان کرد: مسلمانان و امت بزرگ اسلام می بایست برای مقابله با پدیده شوم صهیونیسم جهانی و دفع و نابودی آثار و پیامدهای آن به عنوان عمده ترین مانع در پیش روی وحدت جهان اسلام، اهتمام ویژه نسبت به گرامیداشت این روز داشته باشند.
وی افزود: بر همین اساس هر سال در آخرین هفته از ماه مبارک رمضان مسلمانان در سراسر جهان این روز را گرامی می‌دارند و این موضوع نشان می‌دهد مسلمانان دنیا نسبت به سرنوشت فلسطین احساس مسئولیت می‌کنند.
رضایی با بیان اینکه راهپیمایی روز قدس به گسترده‌ترین مراسم بین‌المللی تبدیل شده است ادامه داد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته مردم با حضور حماسی و گسترده در این روز، توطئه‌های مستمر آمریکا‌، انگلیس و اسرائیل را خنثی کنند چرا که آنان با تولد گروهی به نام داعش قصد دارند مسئله فلسطین به فراموشی سپرده شود.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: موضوع فلسطین تا نابودی اسرائیل و استکبار جهانی به عنوان مسئله اول جهان اسلام مطرح است.
رضایی بیان کرد: همانطور که بنیانگذار انقلاب اسلامی فرمودند روز قدس، روز اسلام است پس هر کس به اسلام تعلق دارد باید در برابر فلسطین احساس مسئولیت کند.
نماینده مردم خمین در خانه ملت بیان کرد: این اتحاد مسلمانان نشان می دهد که آرمان بلند فلسطین را به فراموشی نمی سپارند.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.