مهدی محمدی روز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش افزود:شمار ورودی معلمان در سال تحصیلی جدید، 35 نفر است با این وجود 80 کلاس بدون معلم در مقطع ابتدایی می ماند.
وی اظهارکرد: برای رفع این کمبود به ناچار از معلم های بازنشسته استفاده می شود و یا برخی از مدارس روستایی 2 شیفته خواهند شد.
وی، مشکل دیگر در مقطع ابتدایی را کمبود کلاس درس بیان کرد و افزود: پایه اول ابتدایی با رشد جمعیت، مهاجرت روستائیان به شهر و تراکم نامناسب جمعیت در برخی نقاط شهرستان با کمبود کلاس درس مواجه است.
محمدی افزود: شهرسازی و توسعه ساخت و سازها از جمله مسکن های که فاقد فضای آموزشی در سایت است از موضوعاتی است که توازن برنامه ریزی امکانات آموزشی را دشورا می کند.
وی گفت: برای سال تحصیلی جدید 120 دانش آموز پایه اول در این منطقه وجود دارد که نیاز به چهار کلاس درس دارند و تامین آن امکان پذیر نیست.
مدیر آموزش و پرورش خمین گفت: برای رفع این مشکل به ناچار از نمازخانه مدرسه استفاده می شود اما، این منطقه به یک مدرسه 9 تا 12 کلاسه جدید نیاز مبرم دارد.
وی ،در ارتباط با هدایت تحصیلی افزود: هدایت تحصیلی اجبار تحصیلی نیست بلکه هدایت به سمت شغل آفرینی است چرا که دوره حقوق بگیری تاریخ آن گذشته و قابل برگشت نیست.
محمدی افزود: طبق الزام باید 45 درصد دانش آموزان به سمت فنی و حرفه ای و 55 درصد به سمت نظری هدایت شوند.
وی گفت: در خیمن به دلیل نبود زیر ساخت های صنعتی و با رایزنی ها، این شاخص به 35 درصد فنی و حرفه ای و 65 درصد نظری تغییر کرده است.
وی ادامه داد: در سال تحصیلی جدید رشته های جدیدی به دبیرستان های فنی و حرفه ای افزوده شده و رشته های تربیت بدنی، طراحی صفحات وب، طراحی و بسته بندی محصولات، کشت گیاهان جالیزی، سبزی و گیاهان دارویی و نوازندگی در ساختار غیر آموزشی در بخش خصوصی نیز به رشته های کار و دانش گذشته افزوده شده است.
محمدی، در بخش دیگری از سخنانش به پیشرفت علمی دانش آموزان این شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: در پیش دانشگاهی یک و 67 صدم درصد رشد در قبولی، در رشته نظری 2 درصد افزایش معدل، در فنی و حرفه ای 75 درصد افزایش قبولی و در امتحانات نهایی ارتقای جایگاه شهرستان از 14 به 9 رشد دارد.
فرماندار خمین نیز در این نشست با تقدیر از نقش دانش آموزان و فرهنگیان در خلق حماسه 29 اردیبهشت ماه گفت: وظیفه همه گروه ها و گرایش های سیاسی و آنانی که ادامه حیات طیبه انقلاب را می خواهند این است که دولت تدبیر و امید را در اهداف پیش رو کمک کنند.
سید مهدی ساداتی افزود: دولت تدبیر و امید برای رسیدن به آرمان های انقلاب تلاش می کند و همه وظیفه دارند با انسجام ، هماهنگی، همدلی و استفاده از توانمندی ها یاریگر دولت باشند.
وی افزود: در سایه همفکری باید مشکلات را حل کرد و توجه دولت به دستگاه هایی است که مدافع منافع مردم هستند.
وی، در ارتباط با کمبود نیروی انسانی در مقطع ابتدایی افزود: این کمبود بایستی از نیروهای بومی شهرستان جبران شود و با وجود جوانان تحصیل کرده بیکار جایز نیست از نیروهای غیر بومی استفاده شود.
ساداتی در ارتباط با نبود فضای آموزشی در برخی مناطق شهر نظیر سایت مسکن مهر افزود: مسکن مهر میراث ماندگار بی برنامه از دولت های پیشین است که در این منطقه ها فضای آموزشی ، درمانی و مسجد دیده نشده است.
ساداتی افزود: تدابیری اندیشیده شده تا این مشکلات و کمبودهای در سایت مسکن مهر این شهر حل شود.
وی، در ارتباط با هدایت تحصیلی دانش آموزان تاکید کرد: هدایت تحصیلی نباید اجباری باشد و با رضایت دانش اموزان و خانواده ها باشد.
16 هزار و 500 دانش آموز در 222 آموزشگاه شهرستان خمین اشتغال به تحصیل دارند.
7277/6013/ خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.