حمیدرضا حاجی محمدی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا عنوان کرد: مجوز تاسیس ساخت نخستین کارخانه نساجی تفرش 30 خرداد ماه سال 94 صادر شد و با پیگیری های انجام شده به منظور تامین زمین 25 هکتار زمین در اختیار سرمایه گذار قرار گرفت.
وی افزود: این واحد صنعتی که در خارج از شهرک صنعتی در حال ساخت است در مرحله اجرای عملیات تسطیح زمین قرار دارد و طبق آخرین گزارش از وضعیت طرح تا پایان ماه جاری عملیات تسطیح خاتمه یافته و عملیات اجرایی سوله ها و فنداسیون ویژه استقرار دستگاه ها و تجهیزات صنعتی آغاز می شود.
حاجی محمدی تصریح کرد: این طرح بزرگ دارای نقشه توجیهی است و بر مبنای این طرح سهم آورده توسط سرمایه گذار مشخص است و طبق جواز تاسیس کل سرمایه ثابت یک هزار و 514 میلیون ریال است که ارزش ماشین آلات داخلی 417هزار میلیون ریال و ماشین آلات خارجی 15 هزار و 300 یورو برآورد شده است.
وی بیان کرد: کل اشتغال این طرح در زمان بهره برداری 800 مورد است که 650 شغل به صورت مستقیم مختص امر تولید و 150 شغل دیگر نیز در امر پشتیبانی است و این طرح می تواند سهم بالایی در ایجاد اشتغال در شهرستان تفرش داشته باشد.
رئیس صنعت، معدن و تجارت تفرش گفت: طرح های تولیدی به دلیل حوادث غیرمترقبه در حین ساخت همچون مباحث ارزی، تحریم ها و مشکلات دیگر ممکن است از زمان تعیین شده در مجوز تاسیس با تاخیر به بهره برداری برسد اما، با توجه به ارزش سرمایه گذاری و اهمیت طرح تلاش ها برای رفع موانع و مشکلات از جانب سازمان صنعت معدن تجارت و فرمانداری تفرش صورت می گیرد.
حاجی محمدی اضافه کرد: این سرمایه گذاری توسط یکی از افراد بومی تفرش در حال انجام است و با توجه به اهمیت طرح برای شهرستان مشکلات احتمالی در کارگروه رفع موانع تولید پیگیری می شود.
شهرستان تفرش با جمعیت بیش از 24 هزار نفر به عنوان یکی از شهرستان های استان مرکزی در 85 کیلومتری اراک واقع شده است که دارای 25 واحد صنعتی و 16 معدن است.
6992/6013/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.