به گزارش ایرنا، در شب شهادت حضرت علی(ع) ، مردم موحد و مومن استان مرکزی در شامگاه پنجشنبه تا سحرگاه در مساجد، تکایا، بقاع متبرکه، امامزاده ها و کوی و برزن شب قدر را گرامی داشتند و در عزای شهادت نخستین امام شیعیان اشک ماتم ریختند.
در آیین دومین شب قدر امسال مردم استان مرکزی با قرائت دعای جوشن کبیر، نیایش و سر گرفتن قرآن شب زنده داری کردند و با قرائت ادعیه و قرآن برای بخشش گناهان دعا کردند.
اماکن متبرکه مانند امامزاده عبدالله و آمنه خاتوان، شاهزاده محمد عابد(ع) در مشهد میقان، مساجدی همچون مسجد حاج آقاصابر، مسجد سیدها و مصلی بیت المقدس اراک در این شب میزبان خیل عظیم مردم دیندار کلانشهر اراک بودند.
در دیگر نقاط استان مرکزی همچون آستان مقدس امامزادگان فاطمه صغری(س) سیاوشان آشتیان، شاهزاده ابوطالب(ع) خمین، اشموئیل نبی ساوه و شاهزاد احمد تفرش، سهل ابن علی(ع) آستانه شازند، مساجد و اماکن مذهبی شهرستانهای محلات، دلیجان، زرندیه، خنداب، فراهان، کمیجان نیز مراسم احیای شب 21 ماه مبارک رمضان نیز با حضور مردم برگزار شد.
به گزارش ایرنا، به همین مناسبت بقاع متبرکه، مساجد، تکایا، محلات، کوچه ها و خیابان های استان مرکزی در سوگ مولا علی(ع) سیاه پوش بود و مداحان و تعزیه خوانان به عزاداری برای اولین پیشوای شیعیان جهان پرداختند و مردم با شب زنده داری در مساجد دست به دعا برداشتند و با معبود راز و نیاز کردند.
مردم مومن و دیندار استان مرکزی در مراسم احیای شب بیست و یکم رمضان قرآن بر سر گرفته و با قرائت قرآن ،دعای جوشن کبیر و عزا دارای به مناسبت شهادت امام علی (ع) به شب زنده داری پرداختند.
مرقد مطهر شاهزاده محمد عابد(ع) مشهد میقان از جمله مکان هایی است که به همین مناسبت میزبان مردم مومن و دیندار اراک و به خصوص فراهان بود که برای عزاداری ومراسم احیا به این مکان مقدس آمده بودند.
به گزارش ایرنا، سیل جمعیت عزادار و روزه داران موحد در آیین شب قدر در خیابان های هسته اصلی شهر اراک و امامزاده آمنه خاتون به قدری بود که تمامی مسیر ارتباطی ، صحن ها و شبستان های از ساعات اولیه شب مملو از جمعیت شده بودکه به نماز و دعا و نیایش مشغول بودند.
دومین شب قدر مصادف با شهادت اولین امام و پیشوای شیعیان جهان حضرت علی(ع) است او که با رفتار و منش پیامبر گونه اش الگو و سرمشق حق طلبان و عدالت پیشگان جهان است.
آیین مراسم شب احیای در مساجد و اماکن مذهبی شهرستانهای 12 گانه استان مرکزی نیز با حضور انبوه مومنان برگزار شد.
امام علی(ع) در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان سال چهلم هجری قمری در مسجد کوفه به دست عبدالرحمن بن ملجم مرادی ضرب خوردند و در شب 21 همان به شهادت رسیدند.
6992/6013/3017خبرنگار: آذر اسفندیاری- مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.