شاهرخ کرمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به استعداد استان مرکزی به ویژه شهرستان ساوه در این رشته رزمی، توافق نهایی برای برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در ساوه انجام شده است.
وی اظهار کرد: پیش بینی می شود 15 تیم در این مسابقات شرکت کنند و رقابت های بانوان نیز به صورت جداگانه برگزار شود.
وی توضیح داد: برترین های این رقابت ها برای مسابقات قهرمانی آسیا که بهمن ماه امسال به میزبانی احتمالی مشهد برگزار می شود، اعزام خواهند شد.
کرمی افزود: ساوه با توجه به شرایط میزبانی 2 تیم در این رقابت ها خواهد داشت و مسابقات نیز در هشت وزن شامل رده های سنی بزرگسال و نوجوانان برگزار می شود.
به گفته وی، تمهیدات لازم برای تامین سالن و خوابگاه توسط اداره ورزش و جوانان ساوه فراهم می شود.
وی اضافه کرد: تیم هفت نفره ساوه اواخر سال گذشته برای نخستین بار در رقابت های قهرمانی کشور شرکت کرد و موفق به کسب سه مدال برنز و یک مدال نقره شد.
ساوه بیش از 10 هزار ورزشکار سازمان یافته دارد و در یک سال گذشته با ایجاد ورزش رزم گیلما حدود 25 نفر در این زمینه فعالیت می کنند.
رزم گیلما به معنای رزم گیلان و مازندران است و این رشته از ورزش کشتی گیله مردی گرفته شده است که براساس قوانین خاص و با لباس مخصوص شامل کلاه، دستکش، تی شرت و شلوار پهلوانی در سالن و بر روی تشک برگزار می شود .
این رشته از سال ۱۳۸۹ در ایران زیر نظر فدراسیون کونگ فو و هنرهای رزمی فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون ورزشکاران بیش از ۲۰ کشور دنیا در این رشته فعالیت می کنند.
7269/6013/خبرنگار: الهام بابایی***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.