حمید عبادی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این مخرب محیط زیست به صورت غیر مجاز و در مکانی خارج از محل تعیین شده اقدام به تخلیه پسماندهای سنگ و دپوی ضایعات سنگبری ها می کرد.
وی اظهارکرد: فرد خاطی پس از دستگیری توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان و تحویل آن به مقامات قضایی با حکم قطعی دادگاه تجدید نظر استان به این میزان جزای نقدی محکوم شد.
عبادی افزود: با توجه به فعالیت بیش از 250 واحد سنگبری در سطح شهرستان سه سایت مجاز تخلیه ضایعات در نظر گرفته شده است که کلیه پیمانکاران مربوطه با هماهنگی این اداره و انجمن صنفی سنگبران می توانند نسبت به تخلیه ضایعات در آن سایت ها اقدام کنند.
وی بیان کرد: تخلیه ضایعات سنگ خارج از این سایتهای در نظر گرفته شده غیر قانونی است و با متخلفان برخورد قانونی می شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان محلات گفت: ضایعات واحدهای سنگبری بیشترین آلاینده بصری و محیطی این شهرستان را تشکیل می دهد.
عبادی افزود: تخلیه پسماندهای سنگبری ها در مکانهای غیر مجاز و به صورت پراکنده مخاطرات متعدد تخریب زیستی در منابع پایه منطقه به جا می گذارد.
وی ادامه داد: بیش از 50 درصد از ماده اولیه واحدهای سنگبری محلات به ضایعات و پسماند تبدیل می شود.
وی اظهار کرد: از تخلیه ضایعات سنگی در نزدیکی مناطق مسکونی، گرد و غباری پراکنده می شود که به صورت ریزگرد در فضا معلق می ماند و باعث بیماری های تنفسی ساکنان می شود.
عبادی تاکید کرد: ضایعات سنگ محلات از نوع سنگ تراورتن است که غبار آن حاوی سیلیس می باشد و این ذرات می تواند به قسمت های عمقی ریه برسد و باعث بیماری به نام سیلیکوزیس شودبه همین دلیل پسماندهای سنگ فقط بایستی در مکانهای مجاز تخلیه شود.
شهرستان محلات از توابع استان مرکزی با 55 هزار نفر جمعیت قطب تولید سنگ نمای کشور محسوب می شود.
7277/ خبرنگار: افسانه آروند***
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.