به‌گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی، دکتر محمد فتاحی افزود: در این طرح تمامی مراحل در زنجیره تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی در واحدهای کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌ها، مراکز بسته‌بندی، خودروهای حمل و مراکز عرضه توسط گروه های دامپزشکی مورد بازرسی و نظارت قرار می گیرد.
وی ادامه داد: این طرح به‌ منظور تامین امنیت غذایی شهروندان از ششم خرداد ماه جاری به مدت یک ماه در استان ادامه دارد.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی خاطر نشان کرد: افزایش تقاضای فراورده های خام دامی در ماه مبارک رمضان یکی از دلایل اجرای این طرح است و این طرح با هدف تضمین کیفیت و سلامت این مواد اجرا می شود.
فتاحی افزود: کنترل فرآورده‌های خام دامی از مزرعه تا سفره برای ارتقای سطح بهداشتی جامعه با جلوگیری از عرضه و مصرف فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی از دیگر اهداف اجرای طرح کنترل نظارت بهداشتی در ماه مبارک رمضان است.
وی، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق تماس با سامانه اطلاع ‌رسانی 1512 به اداره کل دامپزشکی و یا در شهرستان‌های استان با شبکه دامپزشکی محل سکونت اطلاع رسانی کنند.
استان مرکزی با 12 شهرستان، و یک هزار و 539 روستا، دارای 622 واحد مرغداری صنعتی، 491 واحد گاوداری صنعتی و 191 واحد کارگاه پرورش آبزیان است.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی**انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.