به گزارش ایرنا، محمد بهاروند روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان افزود: درصد مشارکت زنان و جوانان بر خلاف اینکه سهم کمتری از مدیریت دارند و مشکلانی نظیر اشتغال و تامین مشکن دارند، بیشتر بود که پیام آن احساس مسئولیت و علاقه اقشارمختلف به نظام و کشور است.
وی گفت: فرایند برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی در ساوه الکترونیکی بودو در این انتخابات با استفاده از دستگاه احراز هویت از 120 هزار و 719 نفر استعلام گرفته و از اعمال هرگونه تخلف جلوگیری شد.
وی ادامه داد: برگزاری انتخابات الکترونیک با وجود کاهش سرعت روند رای گیری، مسئله اطمینان در فرایند را بالا برد که باید در دوره های بعدی تعداد دستگاه ها افزایش یابد.
فرماندار ساوه گفت: انتخابات اشکالات رفع نشده زیادی دارد که باید کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با هماهنگی وزارت کشور و شورای نگهبان قانون جامع در این خصوص وضع تا مجریان بر اساس آن عمل کنند.
بهاروند افزود: تعدد بالای نامزدهای فرصت زیادی را در بررسی صلاحیت ها گرفت و می طلبد شرایط نام نویسی در قانون انتخابات بازنگری و اصلاح شود.
وی اضافه کرد: با توجه به افزوده شدن 20 صندوق رای گیری در انتخابات سال گذشته به شعب ساوه، این مهم امسال انجام نشد و حضور بی نظیر مردم در این دوره، فشار زیادی را به اعضای شعب وارد کرد.
وی عنوان کرد: حضور ساوجی ها در انتخابات، برگزار کنندگان را غافلگیر کرد وبا توجه به اتمام مهلت رای گیری در ساعت 24 تخمین زده شده حدود هفت هزار نفر درشعبه های اخذ رای این شهرستان موفق به دادن رای نشده اند.
بهاروند تصریح کرد: با توجه به برگزاری تمام الکترونیک انتخابات در ساوه، امکان تخلف و تقلب در این سیستم وجود ندارد.
وی افزود: بر خلاف اجرای طرح آموزشی انتخابات الکترونیک در اماکن عمومی و دستگاهای اجرایی، این آموزش ها شامل همه مردم نشد.
معاون استاندار مرکزی تصریح کرد: برخی افراد پس از اعلام نتایج کارشکنی و تشویش اذهان عمومی کردند و در ساوه نیز 2نفر از نامزدها که در رده های پایین کسب آرا قرار داشتند، محور جوسازی شدند.
بهاروند گفت: 500 صندوق جمع آوری آرا شورای شهر بازشماری شد ولی هیچ تخلفی تایید نشده است.
وی بیان کرد: شکایت ها در موعد مقرر بررسی و سلامت هر 2 انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهرها تایید شده است.
وی افزود: سپاه، بسیج، نیروهای انتظامی، اطلاعاتی و قضایی در برگزاری انتخابات پرشور همکاری موثری داشتند و رهنمود رهبری مبنی بر سلامت، قانونمداری، امینت و مشارکت حداکثری مردم در این انتخابات محقق شد که نقش اصلی را مردم داشتند.
وی گفت: در حالیکه رئیس جمهوری آمریکا در عربستان توطئه می کرد مردم در ایران حماسه آفریدند.
فرماندار ساوه اظهار کرد: با راهبری امور انتخابات در مراحل تبلیغات خیابانی، جلسات نامزدها، و پس از آن جشن های انتخاباتی، در عین آرامش برگزار شد.
بهاروند گفت: با برگزاری انتخابات اخیر و حضور باشکوه مردم، علاوه بر یاس دشمن، جایگاه ایران در سطح منطقه و بین الملل ارتقا یافته که این از برکات حضور مردم در صحنه است.
وی تاکید کرد: کدورت هایی که در حین انتخابات ایجاد شده باید به برادری، آرامش و همکاری تبدیل شود تا کشور روند سازندگی و رو به رشد خود را ادامه دهد.
فرماندار ساوه با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: باید تلاش کرد احترام و حرمت ماه حفظ شود.
بهاروند بیان کرد: با تقویت جوانب فرهنگی باید به گونه ای عمل شود که خدشه ای به حرمت ماه وارد نشود تا همه از فیوضات آن به ویژه با شرکت در نماز جماعات ادارات و مساجد بهره مند شوند.
امام جمعه ساوه نیز با تقدیر از مردم و برگزارکنندگان انتخابات گفت: انتخابات اخیر سالم بود و بر خلاف بیان برخی تخلف ها تقلب و زیرسوال بردن اصل انتخابات که خواست دشمنان است صورت نگرفت.
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی افزود: باید همه مردم ومسئولان افراد منتخب را یاری دهند و با آنان همکاری کنند و منتخبان انتخابات نیز نباید به دلیل برخی کدورت ها در صدد انتقام گیری باشند.
وی گفت: همکاری دستگاه های اجرایی و مسئولان در برگزاری انتخابات ثابت کرد که مردم ایران همواره به ندای رهبری لبیک گفته و اجازه دخالت دشمن در امور داخلی کشور را نخواهند داد.
امام جمعه ساوه همچنین با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: برگزاری نمازجماعت در ادارات و ایجاد فضای معنوی در شهر باید در دستور کار قرار گیرد تا به بهترین نحو از این ماه روحانی بهره برداری شود.
فرمانده انتظامی ساوه نیز گفت: آرا مردم در انتخابات اخیر، سپری در برابر تهاجمات فرهنگی، اقتصادی، نظامی و اجتماعی دشمنان است.
سرهنگ پرویز اسدی با تقدیر از برگزارکنندگان انتخابات افزود: مراحل انتخابات در کمال امنیت و آرامش در ساوه برگزار شد.
وی ادامه داد: در انتخابات مورد سوء امنیتی در سطح شهرستان وجود نداشت و بر خلاف ازدحام ستادهای تبلیغات، مشکلی رخ نداد.
وی تصریح کرد: با تعامل دستگاه های نظامی، انتظامی و امنیتی و با هماهنگی فرمانداری ارزیابی توسط دستگاهای نظارتی استان انجام شده و برآورد انتخابات در ساوه در قابل قبول بوده است.
7269/6013/خبرنگار: الهام بابایی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.