به گزارش ایرنا، عزیز فیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این نقاط حادثه خیز با تخصیص اعتباری بالغ بر 170 میلیارد ریال و با انجام عملیات ترانشه برداری، ساخت زیرگذر و اصلاح هندسی به طور کامل حذف شده است.
وی ادامه داد: طرح نیمه کاره محور اراک - خمین به دلیل حجم ترافیک و وجود دسترسی های متعدد، با جدیت در دستور کار قرار گرفت و با صرف اعتبار 600 میلیارد ریال در آبان ماه سال گذشته به بهره برداری رسید.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان مرکزی اظهار کرد: ساخت پنج تقاطع غیر همسطح در سطح شهر اراک با صرف اعتبار یک هزار و 100 میلیارد ریال و یک تقاطع غیر همسطح و زیرگذر در شهر ساوه با صرف اعتبار 250 میلیارد ریال از مهمترین اقدامات عمرانی استان مرکزی در چهار سال فعالیت دولت یازدهم است.
وی اضافه کرد: در چهار سال فعالیت دولت یازدهم سه راهدار خانه در محورهای ساوه – همدان ،ساوه – تهران و گردنه گیان تفرش ساخته شد و همچنین سه باب راهدارخانه دیگر در محور پر تردد سلفچگان تا بروجرد، به طور کامل نوسازی شد.
فیلی، بهره برداری از مجتمع خدمات بین راهی غیر دولتی خورشید در زمینی به مساحت 21 هزار مترمربع در محور ساوه – بوئین زهرا را از دیگر فعالیت های عمرانی استانداری مرکزی عنوان کرد.
وی افزود: قرارداد و انجام اقدامات اولیه ساخت آزاد راه کنار گذر شمالی شهر اراک به طور 65 کیلومتر با مشارکت بخش دولتی و غیر دولتی و با برآورد اعتبارر سه هزار میلیارد ریال 300 میلیارد تومان با شرکت جهاد نصر استان مرکزی نهایی شده که عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی به بهره برداری از قطعات 1 و 2 بزرگراه ساوه - بویین زهرا به طول 48 کیلومتر در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: در راستای تسهیل در رفت و آمد و روان سازی ترافیک سنگین محورهای شمال غرب و غرب به فلات مرکزی و بنادر جنوبی کشور از بزرگراه ساوه - بویین زهرا و ارتقای ایمنی، کاهش تصادفات و تلفات جانی و مالی در این محور ، این قطعات در بزرگراه مذکور با مجموع طول باندها، رمپ ها و لوپ ها و تقاطع ها با صرف اعتبار 700 میلیارد ریال ساخت و زیر بار ترافیک قرار گرفت.
وی افزود: فرودگاه اراک در سال های گذشته در زمینی به وسعت 470 هکتار ساخته شده بود که به دلیل نواقص فنی مهندسی تا سال 1394 هیچ پرواز منظمی از این فرودگاه انجام نمی شد.
فیلی ادامه داد: با آغاز فعالیت دولت یازدهم تطویل باند و تجهیز و استاندارد سازی فرودگاه اراک برای پرواز انواع هواپیماهای داخلی و خارجی در دستور کار قرار گرفت.
وی، کوتاهی طول باند، نبود استریپ های جانبی و مجهز نبودن فرودگاه اراک به سیستم روشنایی باند را از مهمترین نواقص این مجموعه دانست و بیان کرد: طول باند از سه هزار به سه هزار و 700 یافت و یک پل بتنی بطول 60 متر برای عبور روان آب در قسمت پایانی باند ساخته و استریپ های دو طرف باند از هر طرف به طول سه هزار و 700 و پهنای 60 متر ایجاد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی افزود: اجرای طرح لایتینگ باند فرودگاه از موارد مهمی است که علاوه بر تامین اعتبار لازم، با همکاری سازمان هواپیمایی کشور اجرا شد و امکان فرود هواپیماها در شب و شرایط مه آلود فراهم شد و با استاندارد سازی و خرید تجهیزات لازم، پروازهای داخلی و خارجی از فرودگاه اراک به مقاصد مشهد مقدس، کیش، عسلویه، بغداد و نجف برقرار شد.
فیلی، اعتبار صرف شده برای اقدامات عمرانی، خرید تجهیزات و استاندارد سازی فرودگاه اراک 50 میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: تطویل و تکمیل باند، ساخت استریپ ها و اجرای پروژه لایتنگ، خرید تجهیزات و استاندارد سازی فرودگاه اراک با مدیریت دفتر فنی استانداری و اقدامات تعاملی و همکاری دستگاه های اجرایی استان انجام شد.
6 هزار و 400 کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر ان را راه های روستایی تشکیل داده و روزانه حدود 490 هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده ای این استان تردد می کنند.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.