به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری پلیس، سرگرد مهدی تقوی نیا، ' افزود: در تداوم اجرای طرح های ارتقای امنیت عمومی و جلوگیری از بروز تخلفات صنفی، ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی استان کنترل و نظارت بر صنوف در اراک انجام شد.
وی اظهار کرد: در ساماندهی اصناف و برخورد با ناهنجاری ها، ظرف هفته گذشته از تعدادی سفره خانه سنتی و تالار باغ در سطح شهر اراک بازدید شد.
تقوی نیا، ایجاد فضایی امن و تامین آرامش شهروندان را مهمترین هدف در اجرای طرح های امنیت اجتماعی و اخلاقی عنوان کرد.
رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت استان مرکزی خاطرنشان کرد:مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف در واحدهای صنفی، مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام کنند.

***سارق شرکت ها و کارگاه های شهر اراک دستگیر شد
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: سارق سابقه داری که از شرکت ها و کارگاه های بدون نگهبان یا تعطیل شده در اراک سرقت می کرد، دستگیر و به 33 فقره سرقت اعتراف کرد.
سرهنگ سیدنورالدین حسینی افزود: از چندی پیش پلیس آگاهی استان در جریان گزارش هایی از سرقت از چند شرکت و کارگاه که به دلایل مختلف تعطیل شده بودند، قرار گرفت و بررسی موضوع را آغاز کرد.
وی اظهار کرد: در روند تحقیقات برای شناسایی و دستگیری عامل این سرقت ها، گزارشی از دستگیری فردی مظنون توسط پاسگاه گیلی شهرستان اراک به پلیس آگاهی اعلام شد و با توجه به مشخصاتی که کارآگاهان از سارق به دست آورده بودند، این فرد شناسایی و برای تکمیل تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل شد.
سرهنگ حسینی ادامه داد: در روند رسیدگی به سرقت ها، فرد دستگیر شده با مشاهده اسناد و مدارک موجود به 33 فقره سرقت از اماکن خصوص به ویژه کارگاه ها و شرکت ها در شهرستان اراک و اطراف آن اعتراف کرد.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به اعترافات متهم پرونده گفت: این فرد با پرسه زنی در اطراف شرکت ها و کارگاه ها از نبود نگهبان در این مکان ها اطمینان پیدا کرده و با از کار انداختن دزدگیر این اماکن، برنامه ریزی سرقت ها را انجام می داده است.
وی تصریح کرد: در بازرسی از منزل و مخفیگاه این فرد اموال مسروقه بسیاری کشف شد.
این مقام انتظامی با بیان، شناسایی 19 نفر از مالباختگان در مراحل رسیدگی به این پرونده خاطر نشان کرد: افرادی که به این روش از آنها سرقت شده است می توانند برای طرح شکایت به پلیس آگاهی استان مراجعه کنند.
پارسال وقوع جرم در استان مرکزی هفت درصد کاهش یافت.
7114/ 6013/خبرنگار: شیما کریمی*** انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.