به گزارش ایرنا، محمود زمانی قمی عصر سه شنبه در آیین بزرگداشت روز جوان در اراک، افزود: مدیریت ناکارآمد کشور در دولت های نهم و دهم تورم 40 درصدی را در سال 1392 به همراه داشت به طوری که کشور ایران در این بخش هم ردیف کشور ونزوئلا بود.
وی ادامه داد: فروش نفت از سه میلیون بشکه در دولت های نهم و دهم به 900 هزار بشکه در سال 1392 رسیده بود و بر اساس گزارش کارشناسان اقتصادی، اگر سیاست آن دولت ادامه پیدا کرده بود امروز حتی یک بشکه نفت هم از ایران نمی خریدند و با این شرایط تورم در ایران به 720 درصد رسیده بود.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان مرکزی اظهار کرد: دولت یازدهم با سیاست خارجی موفق و با رفع ایران هراسی و تعامل سازنده با جهان شرایط را به شکلی تغییر داد که هم اکنون پس از سه سال، روزانه 2 میلیون و 800 هزار بشکه نفت بدون واسطه و با قیمت تعیین شده جهانی به کشورهای مختلف صادر می شود.
وی اضافه کرد: در شرایطی که کشور های ثروتمند جهان از قبیل عربستان سعودی با 900 میلیارد دلار ذخیره ارزی 63 درصد رشد منفی اقتصادی را تجربه می کردند، دولت یازدهم با تدابیر حکیمانه و برنامه ریزی های مدون و کارشناسی رشد اقتصادی 6 درصدی را برای کشور به ارمغان آورد و تورم 40 درصدی را نیز به زیر 10 درصد رساند.
زمانی قمی ادامه داد: دولت های نهم و دهم با وجود فروش بیش از 700 میلیارد دلار نفت تورم کشور را تا 40 درصد افزایش داد اما دولت یازدهم با کمترین درآمد نفتی تورم را کاهش داد که این مهم برای نشان دادن حسن نیت دولت یازدهم سند ارزشمندی محسوب می شود.
وی افزود: در سال 1391 رئیس جمهوری وقت جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مجمع سالانه سازمان ملل با رئیس جمهوری کشوری مثل بولیوی ملاقات می کرد اما در همین اجلاس و در سال 1395 رئیس جمهوری اسلامی ایران با نخست وزیر ژاپن و فرانسه، نخست وزیر ایتالیا و سوئد و بریتانیا، رئیس جمهوری سوئیس، نروژ و بلغارستان، نخست وزیر یونان و عراق و دبیر کل سازمان ملل دیدار کرد و تفکر منطق و گفتمان ایرانی را یک بار دیگر در جهان به منصه ظهور گذاشت.
استاندار استان مرکزی ادامه داد: یک هزار و 65 واحد صنعتی این استان در سال گذشته هفت هزار و 300 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید دریافت کردند که چنین حمایت برجسته و روشن از صنایع در تاریخ انقلاب اسلامی بی سابقه است.
وی در انتقاد منتقدان مبنی بر اینکه دولت یازدهم نمی تواند، گفت: ما نمی توانیم گروه های خاصی را در حمله به رئیس مجلس شورای اسلامی ترغیب کنیم، ما نمی توانیم همان گروه های خاص را در توهین به نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی در بیت ایشان ترغیب کنیم، ما نمی توانیم با وجود سرمایه 700 میلیاردی فروش نفت رشد اقتصادی منفی 6 درصد برای کشور به ارمغان بیاوریم، ما نمی توانیم مقدسات و اسلام ناب محمدی(ص) را نردبان پیشرفت و سپر بلای خود قرار دهیم، ما نمی توانیم حریم خصوصی مردم را رصد کنیم، ما نمی توانیم مخزن گازی مشترک در خلیج فارس را به کشور قطر بسپاریم و ما نمی توانیم سرمایه های اجتماعی کشور را تخریب کنیم.
زمانی قمی گفت: نمی شود با امکانات محدود به مردم وعده های واهی داد و با شعور مردم بازی کرد، نمی شود با گذشته افراطی گری اداعای روشنفکری کرد و نمی شود با آسمان فروشی زمین را آباد کرد.
وی بیان کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری هدف اصلی از برگزاری انتخابات حضور حداکثری مردم است و هر کس که از سوی مردم انتخاب شود مورد احترام و اطمینان آحاد مردم خواهد بود.
در پایان این آیین از 19 جوان نخبه استان مرکزی در بخش بخش های مختلف هنری، رسانه ای، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با اهداء لوح تقدیر شد.
3017/ 6013/6183
خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشار دهنده:محمد رستگار
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.