داوود کشاورزیان روز چهارشنبه در جریان بازدید از شهرک در دست احداث حمل و نقل ساوه در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر تخطی از سرعت غیرمجاز و تغییر مکرر در مسیر توسط این دوربین ها ضبط می شود.
وی نصب دوربین های کنترل سرعت را عامل مهمی در کاهش میزان تصادفات دانست و اظهار کرد: 200 دستگاه دوربین نیز هم اینک اماده نصب و بهره برداری است.
وی، همچنین در خصوص نوسازی ناوگان باری و مسافربری کشور گفت: برای نوسازی ناوگان مسافری، بخشی از سود تسهیلات که معادل حدود 70 درصد قیمت ناوگان و تا سقف سه میلیارد و 500 میلیون ریال است از محل منابع داخلی سازمان پرداخت می شود.
کشاورزیان با اشاره به اینکه نرخ سود تسهیلات نوسازی ناوگان مسافربری از 6 تا 9 درصد است، بیان کرد: برای نوسازی ناوگان باری نیز، وزارت نفت مکلف شده از محل ماده 12 و ردیف صرفه جویی مصرف سوخت، بخشی از سود تسهیلات را پرداخت کند که در این راستا نیز قراردادهایی با چند شرکت خودروساز منعقد شده است.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه بسیاری از رانندگان توانایی خرید خودرو به صورت نقد را ندارند در این قراردادها تاکید شده شرکت های خودرساز باید باید در بسته خدماتی خود لیزینگ (اقساطی) داشته باشند که در این راستا بنا بر اعلام سایپا دیزل، خدمات لیزینگ به زودی در این شرکت راه اندازی می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: اواخر سال گذشته قرارداد همکاری با یک شرکت خودرو ساز منعقد و مقرر شد این شرکت نسبت به نوسازی پنج هزار دستگاه خودروی باری با استفاده از خدمات لیزینگی اقدام کند.
کشاورزیان با انتقاد از ساخت و ساز برخی نهادها در محدوده حریم قانونی راه های کشور گفت: چنانچه افرا حقیقی یا حقوقی قصد ساخت و ساز در محدوده 100 متری بعد از حریم راه ها را داشته باشند باید تمامی مجوزها در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای صادر شود.
کشاورزیان تاکید کرد: هیچ نهاد و ارگانی حق صدورمجوز ساخت و ساز در محدوده حریم قانونی راه ها را ندارد که تحقق این مهم منجر به امنیت راه های اصلی و در نتیجه افزایش ایمنی و کاهش تصادفات می شود.
بهره برداری از چهارمین مجتمع خدمات رفاهی زرندیه و ساختمان پلیس راه دلیجان - اصفهان از دیگر برنامه های سفر یکروزه کشاورزیان به استان مرکزی است.
ساوه با جمعیت 290 هزار نفر نقش مهمی در تولید و اقتصاد کشور دارد.
7269/3075/خبرنگار: الهام بابایی** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.