حمید رنجبری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای احداث تصفیه خانه خط انتقال آب از سد کوچری به این شهرستان دو مخزن آب پاک به گنجایش هر یک 2 هزار و 500 متر مکعب، حوضچه دبی سنج، حوضچه ورودی، ساختمان برق و کلرزنی در حال نصب و احداث است.
وی اظهارکرد: با بهره برداری از طرح، آب تصفیه شده وارد مدار انشعاب شهری و روستایی این شهرستان می شود.
رنجبری بیان کرد: برای اتصال این خط انتقال به شبکه آب شهرستان خمین 300 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و برای اجرای طرح های جانبی و تصفیه خانه در مجموع 500 میلیارد ریال پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: آبی که از سد کوچری وارد این شهرستان می شود اگر چه بدون گذر از مرحله تصفیه از کیفیت مطلوبی نسبت به آب آشامیدنی کنونی شهرستان برخوردار است اما با بهره برداری از تصفیه خانه، کیفیت آب چندین برابر می شود.
رنجبری بیان کرد: اجرای انتقال آب از سد کوچری به خمین توسط بخش خصوصی است که عملیات اجرایی آن از اواخر سال 92آغاز و تابستان سال گذشته وارد خمین شد.
وی گفت: افزود: با اجرای این پروژه 182 لیتر آب برای بخش صنعت و آشامیدنی وارد مدار شبکه آب این شهرستان شد و با اتصال شبکه آب به سامانه انتقال آب سد کوچری به خمین در سایه پیگیری و جدیت دولت تدبیر و امید، مشکل کمبود آب آشامیدنی و صنایع این شهرستان تا 20 سال آینده حل شد.
رئیس امور اب خمین یادآورشد: قراردادی است که در آن شرکت یا شرکت هایی درقبال امتیازاتی، اجرای طرح های سنگین (به لحاظ مالی) را برعهده می گیرند و سپس طرح را بلاعوض به کارفرمای طرح انتقال می دهند.
وی ادامه داد: سرمایه گذار این طرح بر اساس قرارداد بی او تی، متعهد شده است خرید تضمینی آب در 20 سال توسط وزارت نیرو را اجرا و سپس آن را بلاعوض به این وزارتخانه منتقل کند.
رنجبری افزود: با توجه به محدودیت های مالی با مجوزهای قانونی صادر شده از بند الف ماده 142قانون برنامه پنجم توسعه کشور که امکان خرید محصول در بخش آب وفاضلاب را فراهم کرده و این طرح از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی و احداث تاسیسات به روش B.O.T و خرید تضمینی آب به مدت 20سال اجراشد.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی با 105 هزار نفر جمعیت، 2 شهر ، 2 بخش و هفت دهستان دارد.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.