کامران جوادی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح نهضت آسفالت ساوه دراین مقطع یکهزار میلیارد ریال اعتبار دارد و با هدف مناسب سازی سطح معابر اصلی و کوچه های این شهر کلید خورده است.
وی ادامه داد: در راستای این طرح 78 هزار تن آسفالت در سطح خیابان های ساوه تا سه سال آینده در برنامه حفاری نیستند ، پخش می شود.
وی اظهار کرد: ساوه با جمعیت بیش از 220 هزار نفر حدود یکهزار هکتار معبر شامل کوچه و خیابان دارد و نگهداری بهینه آن از اولویت های کاری شهرداری است.
شهردار ساوه گفت: 20 درصد از بودجه عمرانی مدیریت شهری ساوه معادل 300 میلیارد ریال برای نگهداری آسفالت و مناسب سازی معابر و خیابان ها هزینه می شود.
جوادی گفت: زیرسازی، جدول گذاری و آسفالت تمامی معابر و خیابان های ساوه سالانه به 700 تا 800 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
وی بیان کرد: در سه سال اخیر بخش قابل توجهی از آسفالت ریزی و ترمیم روکش معابر و خیابان های ساوه انجام شده که حدود 30 درصد از کل معابر این شهر را شامل می شود.
شهردار ساوه افزود: وسعت محدوده ارائه خدمات شهری توسط شهرداری در ساوه سه هزار هکتار است و به طور معمول در شهرسازی، شبکه حمل و نقل کارآمد 25 درصد سطح اشغال کاربری را به خود اختصاص می دهد.
جوادی ادامه داد: یکی از برنامه های مهم شهرداری، افزایش کیفیت و عمر آسفالت تولیدی است که با بهره برداری از معدن کوهی رنگرز و جایگزینی مصالح کوهی به جای مصالح رودخانه ‌ای کیفیت آسفالت تولیدی ارتقا می یابد.
یک واحد تولید آسفالت فعال در ساوه وجود دارد که روزانه تا 500 تن آسفالت تولید می کند.
شهرستان ساوه با جمعیت حدود 290 هزار نفر دومین شهر پرجمعیت استان مرکزی است که نقش مهمی در توسعه اقتصاد کشور دارد.
7269/6013/خبرنگار: الهام بابایی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.