یوسف یوسفی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این اراضی در برابر خساراتی از جمله خشکسالی، تگرگ، آفت، امراض و طغیان رودخانه ها و برای جلوگیری از وارد آمدن خسارت به طرح های مرتع ‌دارای تحت پوشش بیمه مراتع قرار گرفته است.
وی، با یادآوری وجود یک میلیون و 700 هزار هکتار اراضی مرتعی در استان مرکزی ادامه داد: تعهد این سازمان برای بیمه مراتع استان 50 هزار هکتار بود که 92 درصد این تعهد عملیاتی شده است.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطر نشان کرد: با بیمه اراضی مرتعی استان در صورتی که حوادث خشکسالی تگرگ، خشکسالی و آفات خسارتی به مراتع وارد شود و زمینه خسارت یا نابودی پوشش گیاهی این اراضی را ایجاد کند می توان از حمایت بیمه بر خودار شد و خسارت وارده به مراتع از محل اعتبارات صندوق بیمه بانک کشاورزی جبران می شود.
یوسفی گفت: حمایت از مجریان طرح‌های مرتعداری خسارت دیده بر اثر عوامل طبیعی که یکی از راهکارهای اصولی سرمایه‌گذاری توانمند سازی جوامع روستایی، مجریان و بهره برداران است جمله اهداف اجرای طرح بیمه مراتع استان است.
استان مرکزی با 29 هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 70 درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی**انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.