محمد تقی آبایی هزاوه روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دیدار مسئولان این اداره و نمایندگان تشکلات کارگری و کارفرمایی استان با رهبر معظم انقلاب٬ دیدار کارگران با رئیس جمهوی٬ تجدید بیعت با آرمان های امام راحل (ره) در مرقد مطهر ایشان، حضور کارگران و تشکل های کارگری استان در نماز جمعه٬ تجلیل از کارگران٬ گروههای کار نمونه و تلاشگران کار و تولید استان در همایش بزرگ جشن کارگری از مهمترین برنامه های این هفته است.
دبیر ستاد هفته کارگر استان مرکزی ادامه داد: تجلیل از 6 کارگر نمونه، هشت گروه کار و 2 واحد نمونه در جشن کارگری، اجرای برنامه های فرهنگی٬ قرآنی، ورزشی، تجلیل از کارگران و نخبگان جامعه کار و تولید، دیدار مسئولان و تشکل های کارگری با مسئولان استانی به ویژه دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و برگزاری نمایشگاه اطلاع رسانی از خدمات دستگاه های تابعه و زنگ ورزش صبحگاهی در واحدهای تولیدی، صنعتی بخش دیگری از برنامه های این هفته است.
آبایی هزاوه گفت: نخستین روز هفته کارگر امسال به نام اسلام ناب محمدی، ایمان و امید، دومین روز با عنوان کارگران، ولایت، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، سومین روز به نام کارگران، تامین اجتماعی، ایمنی و بهداشت کار و چهارمین روز با عنوان کارگران، مهارت، معنویت و نشاط اجتماعی نامگذای شده است.
وی اظهار کرد: پنجمین روز این هفته به نام کارگران، تعالی خانواده و زنان کارگر، ششمین روز با عنوان کارگران، بسیج کارگری، ایثار و مقاومت و 11 اردیبهشت ماه به نام روز جهانی کار و کارگر نامگذاری شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: ثبت نام کارگران برتر از شهریور ماه سال 95 آغاز شد که با ثبت نام 85 نفر در سایت کارگر نمونه، در نهایت 30 نفر به کمیته داوران معرفی شدند.
آبایی هزاوه افزود: بر اساس بررسی های انجام شده توسط کمیته داوری، از 6 نفر کارگر نمونه و هشت گروه کار نمونه شامل 22 نفر و 2 واحد نمونه با ثبت اختراع تجلیل می شود.
وی افزود: از بین کارگران منتخب، 2 نفر کارگر نمونه و 2 گروه کار نمونه استان در بخش های صنعت، خدمات و کشاورزی برای شرکت در انتخاب برترین های کشور به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی می شوند.
حدود 300 هزار کارگر بیمه شده در استان مرکزی وجود دارد.
3005/3075/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.